نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه انتخاب منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) مناسب برای رایانه شما

منبع تغذیه بدون وقفه که به آن سیستم UPS یا پشتیبان باتری UPS نیز گفته می شود، از تجهیزات متصل شده در برابر مشکلات برق محافظت می کند و در هنگام قطع برق از برق باتری پشتیبان تهیه می کند. برخی از سیستم های UPS تجهیزات متصل را از ولتاژهای غیر عادی نیز تنظیم و محافظت می کنند. همه سیستم های UPS دارای دو عملکرد حیاتی هستند: تأمین انرژی پشتیبان باتری و محافظت از تجهیزات در برابر فشار برق و تداخل صدای خط.

انواع UPS

سه نوع اصلی UPS وجود دارد: Standby، Online و Line Interactive. بیش از سه نوع وجود دارد اما انواع دیگر بیشتر ترکیبی از دو یا چند نوع اصلی هستند و در این مقاله در مورد این مدل ها بحث نخواهیم کرد.

در اینجا تجزیه انواع UPS های جداگانه ذکر شده در بالا آورده شده است:

آماده به کار

یو پی اس Standby (که بعضاً (یو پی اس آفلاین) یا (منبع تغذیه آماده به کار) نامیده می شود) ساده ترین و ارزان ترین نسخه یو پی اس است. اساساً، این نوع UPS مستقیماً از دیوار به منبع تغذیه رایانه تا زمان قطع شدن برق تغذیه می کند. با خاموش شدن شارژ، یو پی اس برای تأمین انرژی دستگاه متصل (به احتمال زیاد رایانه) به استفاده از باتری داخلی آن روی می آورد.

بزرگترین اشکال این نسخه این است که UPS منتظر می ماند تا قبل از روشن شدن به باتری، متوجه شود که هیچ دیواری از دیوار وارد نمی شود. در این مدت کوتاه که (زمان تغییر) یا (زمان انتقال) نامیده می شود، ممکن است رایانه ای که به آن متصل است نتواند بدون وقفه کار کند. این می تواند باعث از دست رفتن داده های مهم، ذخیره نشده شود. متأسفانه، برخی از تولیدکنندگان Standby UPS همچنین توانایی UPS را برای فیلتر کردن برق ورودی و همچنین مهار فشار در این نوع UPS ها به عنوان صرفه جویی در هزینه حذف خواهند کرد. که از نظر ما دو از با ارزش ترین ویژگی های UPS موجود در UPS هستند.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی انواع ups

برخط

یو پی اس های آنلاین (که گاهی اوقات آنها را (یو پی اس واقعی) یا (یو پی اس دو تبدیل) می نامند) مشابه یو پی اس های آماده به کار هستند اما تفاوت های قابل توجهی نیز دارند. در یو پی اس آنلاین، برق از باتری یو پی اس و جریان از طریق دیوار به طور مداوم در حال شارژ مجدد باتری است. این مورد مشابه استفاده از لپ تاپ در هنگام اتصال است. اگر شارژ برق قطع شود، تا زمان از بین رفتن باتری ادامه می یابد.

برخی از مزایای استفاده از یو پی اس آنلاین این است که در صورت قطع برق، (زمان انتقال) وجود ندارد. دوم، و شاید حتی مهمتر از آن، این است که با عبور تمام جریان دیواره از طریق باتری، سطح محافظت دیگری در برابر افزایش ولتاژ یا افت ولتاژ از دیواره وجود دارد. افزایش ولتاژ و افت ولتاژ می تواند سیستم های رایانه ای را ویران کند و حتی به طور بالقوه آسیب برساند.

UPS های آنلاین معمولاً فقط در اندازه های بزرگتر از 5000 VA در دسترس هستند. آنها معمولاً با قیمت بالاتری نسبت به یو پی اس های آماده به کار در می آیند اما می توانند باعث صرفه جویی قابل توجهی در انرژی برای واحدهای بزرگ و به طور کلی محافظت قابل ملاحظه تری شوند.

خط تعاملی

UPS های تعاملی Line کاملاً متفاوت از نسخه های آماده به کار یا آنلاین هستند که قبلاً در مورد آنها بحث کردیم. در یو پی اس تعاملی Line، برق از دیوار به درون اینورتر / مبدل در یو پی اس جریان می یابد. سپس برق به دو جریان AC و DC تقسیم می شود. DC باتری یو پی اس را شارژ می کند و جریان AC به منبع تغذیه کامپیوتر می رسد. وقتی برق به دیوار از بین می رود، رایانه تمام توان خود را از باتری موجود در UPS می گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال محافظ ولتاژ UPS

UPS های تعاملی Line با اتلاف برق هنوز زمان انتقال دارند، اما نسبت به مدل های آماده به کار پاسخ سریع تری دارد. علاوه بر این، UPS های تعاملی Line جریان AC متناوب از دیوار را از طریق اینورتر (فیلتر) می کنند، بنابراین آنها استاتیک و سنسورهای قدرت دیواری را که می توانند به کامپیوتر منتقل شوند صاف می کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)