نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل شارژ نشدن یو پی اس / تصور زندگی بدون برق امروزه تقریبا غیرممکن است. زندگی در تاریکی مطلق حتی برای چند ساعت غیرقابل تصور است. به همین دلیل است که یو پی اسها، خواه خورشیدی، سنتی، UPS یا هر چیز دیگری، به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده اند. اما اگر مشکل شارژ باتری خورشیدی دارید یا باتری یو پی اس شارژ نمی شود، ممکن است باعث نگرانی شود. در زیر تعدادی از پاسخ‌ها به سؤال «چرا یو پی اس من شارژ نمی‌شود» و راه‌حل‌هایی برای نحوه شارژ باتری یو پی اس در صورت کار نکردن فهرست کرده‌ایم.

باتری خراب

اگر باتری یو پی اس شما شارژ نمی شود، یکی از دلایل آن می تواند این باشد که باتری یو پی اس شما از بین رفته و قادر به نگه داشتن شارژ نیست. اگر اینطور است، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید جز اینکه آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید. خوشبختانه، امروزه می توانید به راحتی یک باتری یو پی اس را به صورت آنلاین یا آفلاین خریداری کنید.

فیوزهای ذوب شده

شارژ بیش از حد یا استفاده بیش از حد از یو پی اس می تواند منجر به ذوب شدن یا منفجر شدن کامل فیوز شود. جدای از این، اتصال کوتاه یا قطبیت معکوس نیز می تواند منجر به شارژ نشدن باتری یو پی اس یا UPS شما شود. در این موارد، بهتر است از یک متخصص مشاوره بگیرید و اجازه دهید یک دستگاه جدید نصب کند.

دلایل شارژ نشدن یو پی اس

اتصالات سست

گاهی اوقات، ممکن است متوجه شوید که یو پی اس اصلی روشن است اما شارژ نمی شود. حتی پس از اینکه آن را برای مدت زمان قابل توجهی شارژ کردید. این ممکن است به دلیل شل بودن اتصالات یا عدم اتصال باتری به یو پی اس شارژ باشد. یو پی اس را خاموش کنید، یک بار دیگر اتصالات را بررسی کنید و سپس آن را روشن کنید تا ببینید درست کار می کند یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل اهمیت پشتیبان باتری یو پی اس

یکسو کننده های سوخته

یکسو کننده ها بخش مهمی از یک یو پی اس هستند. آنها به عنوان مبدل برای تبدیل AC به DC عمل می کنند. اگر به دلیل استفاده بیش از حد یا گرمای زیاد یا دلایل دیگر بسوزند، شارژ باتری فورا متوقف می شود. شما باید یو پی اس را توسط یک تکنسین یا یک متخصص بررسی کنید و آن را تعمیر کنید. اطمینان حاصل کنید که مدار داخلی خوب است، فن های خنک کننده کار می کنند و یو پی اس در نقطه داغ قرار نمی گیرد تا در آینده از این مشکل جلوگیری شود.

یو پی اس قطع شده

اگر برق بیش از حد توسط وسایل شما تحت بار یو پی اس مصرف می شود، ممکن است باعث خاموش شدن فوری آن شود. از این نگران نباشید، زیرا ممکن است یو پی اس به تازگی به دلیل افزایش بار قطع شده باشد. کافیست پس از مدتی انتظار دکمه ریست موجود در یو پی اس را فشار دهید تا برق دوباره بازگردد.

زنگ هشدار به طور مداوم

به دلیل اضافه بار یا گیرکردن فن خنک کننده، دمای یو پی اس می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد و باعث می شود زنگ به طور مداوم بوق بزند. در این مرحله، یو پی اس ممکن است به طور کلی از کار بیفتد. برای رفع این مشکل، وسایلی که روی یو پی اس کار می کنند را خاموش کنید و بگذارید یو پی اس خنک شود. فن باید شروع به کار کند و آلارم خاموش می شود.

این مطلب را از دست ندهید   عملکرد UPS SDC6000X-RT-3U

ترمینال های باتری خورده شده

اگر به دلیل رطوبت یا آب، پایانه های باتری شما به نوعی خورده شود، ممکن است فوراً شارژ آن متوقف نشود، اما شارژ مجدد به تدریج کوتاه می شود. راه‌حل ‌های تمیزکننده ‌ای در دسترس هستند که می ‌توانند پایانه‌ ها را کاملاً تمیز کرده و دوباره آن ‌ها را شبیه نو کنند. اکنون یو پی اس را شارژ کنید و مشکلی ندارید.

برای جمع بندی، اگر یو پی اس شما با مشکلی مواجه است یا باتری یو پی اس شارژ نمی شود و اگر در مکانی زندگی می کنید که برق مکرر قطع می شود، ممکن است تعمیر آن ضروری باشد. آنها یک وسیله مهم برای خانه مدرن هستند و اطمینان از اینکه آنها در شرایط مناسب کار می کنند یک اولویت است.

نحوه انجام کالیبراسیون باتری در Smart-UPS

0/5 (0 نقد و بررسی)