نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه با کمال ظرافت کامپیوتر خود را با واحد UPS خاموش کنیم (و چرا باید آن را انجام دهید)

ما به شما نشان داده ایم که چگونه بهترین باتری پشتیبان را برای رایانه خود انتخاب کنید، اما در مورد پیکربندی و اطمینان از خاموش شدن راحت و ایمن رایانه در مقابل موج های برق، قطعی و سایر موارد نامطلوب برق، چه می کنید؟ در ادامه نحوه خواندن پیکربندی UPS و توضیح اهمیت هر ویژگی را بخوانید.

چرا می خواهیم این کار را انجام دهیم؟

ما به شما نحوه محاسبه نیاز به پشتیبان باتری و انتخاب اندازه مناسب UPS برای رایانه خود را به شما نشان دادیم. با این وجود انتخاب باتری مناسب فقط نیمی از مراحل کار است. شما همچنین باید با استفاده از واحد باتری نرم افزار کنترل / عامل مناسب را پیکربندی کنید تا رایانه و واحد UPS بتوانند با هم صحبت کنند و اطمینان حاصل کنند که آنها تلاش هایشان را برای صاف و پایدار نگه داشتن سیستم شما هماهنگ می کنند.

بدون نرم افزار عامل، رایانه شما اساساً فقط به یک باتری گنگ متصل است. بگذارید بگوییم شما یک واحد با آب کافی خریداری کرده اید تا پس از قطع شدن برق کامپیوتر شما 20 دقیقه کار کند. بدون این نرم افزار، رایانه شما کاملاً از وقفه قطع شدن برق بی اطلاع است و درست تا آخرین ثانیه قبل از اینکه سخت تمام شود باتری خاموش می شود، درست کار خواهد کرد. این دقیقاً همان چیزی است که شما نمی خواهید اتفاق بیفتد، زیرا به راحتی تأخیر را به تأخیر می اندازد (در این مثال، 20 دقیقه) که ممکن است بلافاصله از پشتیبانی باتری گنگ محروم شود.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی بهترین یو پی اس های توشیبا

نرم افزار عامل پشتیبان گیری باتری گنگ شما را به یک پشتیبان هوشمند باتری تبدیل می کند که می تواند با رایانه شما ارتباط برقرار کرده و فعالیت ها را هماهنگ کند: مهمترین آن خاموش شدن یا خواب زمستانی زیبا هنگام کم شدن باتری به میزان کافی است (اما قبل از خطر خاموش شدن وجود دارد زودرس خاتمه یابد و به رایانه آسیب برساند).

چه کاری باید انجام دهیم؟

برای اهداف این آموزش / مرور کلی ویژگی، ما CyberPower’s PowerPanel Personal Edition را نصب خواهیم کرد زیرا از واحدهای Cy15Power’s CP1500AVR در دسک تاپ و سرور خانگی خود استفاده می کنیم. اگر از UPS از APC استفاده می کنید، می توانید به راهنمای ما در مورد تنظیم نرم افزار PowerChute آنها مراجعه کنید. برای سایر شرکتهای UPS، به اسناد سازنده مراجعه کنید. حتی اگر از واحدهای UPS CyberPower استفاده نمی کنید، با این وجود ما همچنان شما را به خواندن توصیه می کنیم زیرا ویژگی های مفیدی را که (در صورت استفاده از یک منو یا حالت متفاوت استفاده می شوند) در بیشتر واحدهای UPS برجسته خواهیم کرد.

مراحل انجام

اولین سفارش کار نصب نرم افزار است. نصب یک امر مستقیم، با کلیک بر روی پذیرش EULA و پوشه نصب است: نیازی به پیکربندی خاصی نیست. در حالی که نرم افزار در حال نصب است، ما می خواهیم کمی از خانه را حفظ کنیم. دوبار بررسی کنید که دستگاه های متصل به واحد UPS شما به پریزهای برق مناسب وصل هستند. اکثر واحدهای UPS دارای یک بانک خروجی با پشتیبانی از باتری و یک بانک خروجی محافظت شده در برابر ولتاژ هستند اما باتری پشتیبانی نمی کنند. دوبار بررسی کنید که اجزای حیاتی رایانه (مانند برج رایانه و مانیتور اصلی شما) در پریزهای باتری پشتیبانی می شوند. شنیدن صدای ترکیدن تندر در بیرون، تماشای خاموش شدن برق و سپس فهمیدن اینکه چاپگر لیزری شما هنوز هم با خوشحالی روشن است، جالب نیست.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر صحیح باتری اینورتر

وقتی آنجا هستید، بررسی کنید که کابل داده UPS به رایانه شما متصل باشد

واحدهای UPS CyberPower از یک کابل USB A به B ساده (نوعی کابل USB با ترمینال مردانه مربعی شکل در انتها که معمولاً برای اسکنرها و چاپگرها استفاده می شود) استفاده می کنند. سایر واحدهای UPS از همان کابل استفاده می کنند یا ممکن است از کابل های آداپتور ویژه ارائه شده توسط این شرکت استفاده کنند که درگاه داده روی UPS را به پورت های USB متصل می کنند.

پس از نصب نرم افزار و اتصال کابل داده، وقت آن است که نرم افزار عامل را خاموش کرده و با واحد UPS شروع به صحبت کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)