نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اجزای اصلی سیستم UPS چیست؟

در هر سیستم منبع تغذیه بدون وقفه و تبدیل آنلاین (UPS) چهار مولفه اصلی وجود دارد: باتری های UPS معکوس کننده؛ و سوئیچ بای پس استاتیک.

یکسو کننده

یکسو کننده چندین عملکرد اصلی را انجام می دهد. اولین مورد این است که توان ورودی را از AC (جریان متناوب) به DC (جریان مستقیم) تبدیل کنید. دومین نقش اصلی آن شارژ مجدد باتری ها است، در حالی که جریان برق DC نیز به اینورتر می رسد.

بسته به اندازه یو پی اس، ماژول یکسو کننده ممکن است شارژر باتری را در خود داشته باشد. با سیستم های منبع تغذیه بدون وقفه کوچکتر (یعنی زیر 3 کیلو ولت آمپر) غیر معمول نیست که یکسو کننده و شارژر باتری جز separate جداگانه هستند.

یکسو کننده های یو پی اس می توانند نوسانات ولتاژ ورودی گسترده را بپذیرند، به این معنی که سیستم می تواند اضافه بار یا موج را بدون نیاز به درگیری باتری ها کنترل کند.

باتری های UPS

باتری های موجود در سیستم UPS در صورت خرابی منبع تغذیه برق اضطراری را تأمین می کنند. یکسو کننده یا یک شارژر جداگانه اطمینان حاصل می کند که باتری ها همیشه شارژ می شوند.

سیستم های باتری یو پی اس حداقل یک رشته باتری دارند که تعداد باتری های مورد نیاز بستگی به ولتاژ DC یو پی اس دارد. باتری های یک رشته به صورت سری متصل هستند، بنابراین اگر یک باتری از کار افتاد، کل رشته نیز همین کار را می کند.

برای سیستم های کوچکتر UPS، باتری ها اغلب داخلی واحد هستند. در حالی که در محلولهای بزرگتر، باتریهای UPS اغلب در کابینتهای مستقل خود جای می گیرند.

این مطلب را از دست ندهید   انواع باتری صنعتی

معکوس کننده

این مولفه با تغییر ولتاژ DC از یکسوساز یا باتری به یک خروجی AC که بار بحرانی را تأمین می کند، نیمه دوم تبدیل دو برابر را انجام می دهد.

این فرایند تبدیل (AC به DC به AC) و فیلتر کردن رویدادهایی مانند خوشه، افت، موج و سر و صدای الکتریکی را آرام می کند، اطمینان حاصل کنید که خروجی نهایی یک شکل موج سینوسی خالص است.

سوئیچ بای پس استاتیک

در صورت خرابی در سیستم UPS، این جز محافظتی است. در صورت بروز خطای UPS، سوئیچ بای پس استاتیک به طور خودکار بار را به منبع تغذیه متصل می کند و یکسو کننده، باتری ها و اینورتر را دور می زند.

مجبور به انتقال به منبع تغذیه ایده آل نیست زیرا برق در یو پی اس دو تبدیل آنلاین بصورت معمول فیلتر یا شرطی نمی شود، اما تجهیزات را قادر می سازد تا هنگام تعمیر یا تعویض یو پی اس به کار خود ادامه دهند.

سایر اجزای UPS

بسته به اندازه و نوع UPS، چندین مولفه مشترک دیگر نیز وجود دارد که ممکن است شامل شوند، به عنوان مثال فن ها یا خازن ها.

علاوه بر این، م componentsلفه هایی مانند بای پس نگهداری خارجی نیز وجود دارد که می تواند بدون قطع شدن بار، یو پی اس را برداشته و یا تعویض کند، ولتاژ موج گیر ولتاژ (TVSS) و پروتکل مدیریت شبکه ساده (SNMP) برنامه های ارتباطی

0/5 (0 نقد و بررسی)