نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افزودن محافظت از مدار به UPS

برای محافظت از تجهیزات بسیار حساس به منابع تغذیه ناپذیر اعتماد می شود، اما ممکن است برای محافظت از UPS، طراح از ترکیبی از فناوری های موجود مانند فیوزها، MOV ها و TVSS استفاده کند.

هنگامی که شرکت ها برای رقابت در یک بازار جهانی و رکود جهانی تلاش می کنند، زمان بسیار مهمی اهمیت پیدا کرده است. مدیران به دنبال فن آوری هایی هستند که هرچقدر دست نیافتنی باشد، وقفه های تجاری را کاهش می دهد. و هنگامی که محصول شما منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) است، بیایید این را بپذیریم، همه چیز در مورد قابلیت اطمینان است.

طراحی UPS

مهندسین طراحی UPS باید اطمینان حاصل کنند که باتری ها آتش سوزی نمی کنند و خطوط سیگنال که با هشدارها و داده ها ارتباط برقرار می کنند پس از حفظ وقایع بالقوه مختل کننده مانند رعد و برق به کار خود ادامه می دهند. محافظت از مدار برای یو پی اس می تواند مشکل باشد و طراحان باید در مورد نحوه استفاده از آن کمی شوخی کنند. انتخاب های صحیح بین UPS که مانع از قطع شدن می شود و UPS که خود منبع قطع است تفاوت ایجاد می کند.

جلوگیری از اتش سوزی در طراحی UPS

برای دستیابی به استانداردهای ایمنی UL، یو پی اس برای جلوگیری از آتش سوزی نیاز به حفاظت اولیه از جریان اضافی دارد که معمولاً توسط فیوز ورودی AC کار می کند. اما برای اطمینان، مهندس طراحی نگران محافظت از UPS در برابر حوادث ولتاژ گذرا است که می تواند مدارهای داخلی را مختل کند. یو پی اس در کاربردهای بیرونی در معرض ولتاژهای ولتاژ ناشی از برخورد صاعقه در مجاورت و انتقال روی خطوط برق است.

این مطلب را از دست ندهید   عملکرد UPS SDC6000X-RT-3U

به همین ترتیب، یو پی اس واقع در ساختمانی نزدیک ورودی سرویس (به عنوان مثال اتاق سرور کامپیوتر) ممکن است دارای خطوط ورودی و برق بزرگ و کوتاه باشد. این یک محیط معمول برای یو پی اس با درجه تجاری است، به این معنی که معمولاً یک مسیر با امپدانس بسیار کم بین برخورد صاعقه در نزدیکی و ورودی جریان متناوب UPS وجود دارد.

همچنین، تجهیزات موجود در ساختمان، مانند جوشکارهای الکتریکی یا موتورهای بزرگ (ماشین آلات یا دمنده های هوا گیر HVAC) ممکن است باعث عبور ولتاژ به اندازه کافی بزرگ شوند تا اجزای حساس الکترونیکی را در UPS مختل کنند. این امر خواستار محافظت می شود.

طراحی های مدار که از پیری جلوگیری می کنند

هنگام انتخاب دستگاه هایی برای محافظت از ورودی برق، به تخریب MOV هایی که در معرض ولتاژ بالا هستند، توجه داشته باشید. با درجه بندی حدود 40 کیلو کالری، یک MOV می تواند موج های بزرگ تکراری را کنترل کند، اما هر موج MOV را پیر می کند و با گذشت زمان، ولتاژ شکستن آن شروع به افزایش می کند و از اثر بخشی آن می کاهد.

یک استراتژی این است که حداکثر 20 MOV بر روی ورودی برق بگذارید تا یک جریان زیاد در چندین MOV تقسیم شود و رتبه های ولتاژ بستن پایین آنها حفظ شود (شکل 2). ترکیب موازی را 20٪ تخلیه کنید زیرا ممکن است MOV ها به دلیل تفاوت جزئی در خصوصیات فردی، جریان را کاملاً تقسیم نکنند.

بسیاری از طراحان سیستم های UPS با دستگاه های سیلیکونی جدیدی که برای کاربردهای UPS در حال ظهور هستند، آشنایی ندارند و بنابراین اغلب این گزینه را نادیده می گیرند. محافظ های ولتاژ مبتنی بر سیلیکون به طور مکرر و بدون تخریب عملکرد، مانع از افزایش جریان می شوند. با این حال، با درجه بندی معمول فقط تا 10 کیلو کالری، یک ولتاژ بزرگ می تواند یک دستگاه مبتنی بر سیلیکون استاندارد را از بین ببرد.

این مطلب را از دست ندهید   منبع تغذیه بدون وقفه یا UPS

بنابراین ترتیب ایده آل این است که درجه ولتاژ بالای MOV به صورت سری با قابلیت اطمینان عدم پیری دستگاه سیلیکون ترکیب شود (شکل 3). یک سلف بین دو دستگاه قرار می گیرد. سیم پیچ سلف در برابر تغییرات جریان مقاومت می کند، که باعث می شود دستگاه سیلیکون در برابر موج های بزرگ محافظت شود. سلف ها باید دستگاه های هسته ای هوا باشند تا در هنگام موج اشباع نشوند.

0/5 (0 نقد و بررسی)