نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اصول انتخاب سیستم UPS 101

تازه وارد دنیای سیستم های برق اضطراری (UPS) هستید؟ این راهنمای خرید UPS را در نظر بگیرید که شما را با مفاهیم اساسی سیستم های UPS معرفی می کند و می گوید کدام نوع برای نیازهای شما مناسب است.

سیستم UPS چیست؟

یو پی اس، در ابتدایی ترین حالت، یک سیستم قدرت پشتیبان گیری باتری است که مدت زمان زیادی برق را تأمین می کند تا در صورت قطع برق، تجهیزات به درستی خاموش شوند. این به جلوگیری از از دست رفتن داده ها کمک می کند و استرس خاموش شدن سخت در تجهیزات الکترونیکی شما را به حداقل می رساند.

یو پی اس همچنین یک محافظ ولتاژ است که دستگاه های متصل را از مشکلات برق مانند ولتاژهای اضافی یا ولتاژ غیر طبیعی محافظت می کند، که می تواند باعث آسیب، کاهش طول عمر یا تأثیر بر عملکرد تجهیزات و دستگاه های الکترونیکی شود.

چرا به سیستم UPS نیاز دارم؟

در صورت خاموشی، یو پی اس بلافاصله به برق باتری می رود تا منبع تغذیه مداومی برای طول باتری ایجاد کند. طول عمر باتری می تواند بسته به سیستم متفاوت باشد و به میزان مصرف برق شما بستگی دارد. پشتیبان گیری باتری به شما زمان می دهد تا تجهیزات، سرورها یا حتی کنسول های بازی ویدیویی را بدون از دست دادن داده یا پیشرفت، خاموش کنید. سیستم های مختلف یو پی اس همچنین سطح خاصی از حفاظت را برای سایر مشکلات برق ایجاد شده فراهم می کنند.

چه نوع سیستم های UPS وجود دارد؟

سیستم های UPS براساس سه نوع حفاظت از برق شما نیاز به سه توپولوژی یا دسته مختلف دارند. سه توپولوژی Standby، Line-Interactive و Double-Conversion هستند.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با FLYWHEEL UPS SYSTEMS

چه نوع از مشکلات برق را دارم؟

بسیاری از مردم فقط از یک نوع مشکل برق آگاه هستند: خاموشی. این زمانی است که برق قطع می شود و برای چند ثانیه تا چند روز خاموش می ماند. اما، مشکلات مشترک رایج دیگری وجود دارد.

مشکلات مشترک برق چیست؟

در زیر تعاریف مشکلات مشترک برق وجود دارد. اگر می خواهید در مورد مشکلات برق بیشتر بدانید، لطفا وبلاگ ما را بخوانید: جلوگیری از مشکلات مشترک برق.

در حال حاضر، بیایید مشکلات احتمالی برق را که ممکن است تجربه کنید تعریف کنیم:

  • موج – افزایش ناگهانی، اما شدید، الکتریسیته که معمولاً در اثر رعد و برق ایجاد می شود. موج می تواند به الکترونیک آسیب برساند و از بین ببرد و “افزایش برق” یا افزایش ولتاژ و جریان به صفحات مدار و اجزای آن آسیب می رساند.
  • خاموشی – قطعی برق که از ثانیه ها تا روزها ادامه دارد. این موارد معمولاً در اثر شدت آب و هوا، کمبود نیروگاه برق، تصادفات و خرابی شبکه برق ایجاد می شوند.
  • Brownout – افت عمدی یا غیر عمدی ولتاژ برای مدت زمان طولانی. در شرایط اضطراری، شرکت های برق ممکن است ولتاژ برق شما را کاهش دهند تا منابع متشنج را کاهش دهند و از خاموشی کامل جلوگیری کنند.
  • Sags ولتاژ – شل شدن نیز نوعی ولتاژ تحت ولتاژ است، اما، بر خلاف فرسودگی، ناگهانی و کوتاه است.
  • بیش از حد ولتاژ – هنگامی رخ می دهد که ولتاژ ورودی بالاتر از حد طبیعی است و طولانی تر از یک ولتاژ است اما آنقدر زیاد نیست که بتوان آن را به عنوان یک افزایش یا سنبله طبقه بندی کرد.
  • فرکانس سر و صدا – همچنین به عنوان نویز خط شناخته می شود، نویز فرکانس می تواند عملکرد مدار را با تزریق ناهنجاری ها به سیستم مختل یا تخریب کند.
  • تغییر فرکانس – در حالت پایدار بودن منابع تغذیه ای مشکلی معمول نیست، اما می تواند هنگام استفاده از ژنراتورها رخ دهد و فرکانس برق بیش از حد مورد نظر نوسان کند.
  • هارمونیک اعوجاج – دور شدن از سیگنال الکتریکی ایده آل در یک منبع تغذیه مشخص.
این مطلب را از دست ندهید   قابلیت UPS DSS1500X-RT

به چه نوع UPS نیاز دارم؟

از تعاریف بالا لیستی از رایج ترین مشکلات برق خود تهیه کنید و از نمودار زیر استفاده کنید تا انتخاب کنید کدام توپولوژی مشکلات شما را حل می کند.

UPS من چقدر باید بزرگ باشد؟

برای اینکه UPS شما به درستی کار کند، UPS شما باید آنقدر بزرگ باشد که بتواند از تمام تجهیزات وصل شده به آن پشتیبانی کند. شما باید ظرفیت UPS را پیدا کنید. ظرفیت این است که یک سیستم UPS چقدر می تواند تأمین کند (اندازه گیری شده در وات). هرچه ظرفیت بالاتر باشد، تجهیزات الکترونیکی و دستگاه های بیشتری می توانند پشتیبانی کنند. برای یافتن ظرفیت UPS، باید بار را محاسبه کنید. Load مقدار ترکیبی از توان هر یک از دستگاه ها است.

برای شناسایی بار، یک لیست تجهیزات، شامل کل وات مورد نیاز برای عملکرد صحیح هر قطعه، تهیه کنید. تمام دستگاههایی را که UPS برای پشتیبانی از آنها نیاز دارد در آن قرار دهید. اگر یک قطعه از تجهیزات دارای منبع اضافی است، فقط وات منبع تغذیه ONE را حساب کنید.

اگر مطمئن نیستید تجهیزات شما به چند وات نیاز دارد، با مشخصات سازنده یا منبع تغذیه در کتابچه راهنمای کاربر مشورت کنید.

در اینجا مثالی از لیست تجهیزات برای تأیید بار وجود دارد:

هنگامی که بار خود را محاسبه کردید، تعداد سیمهای برق را که می خواهید به UPS وصل کنید، بشمارید. سیستم UPS شما باید خروجی کافی برای پوشش تعداد سیمهای برق را داشته باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)