نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع باتری صنعتی و خصوصیات شان

باتری یک منبع انرژی پتانسیل الکتریکی است که از طریق انجام واکنش شیمیایی، انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و با استفاده از قطب‌های باتری می‌توان آن را به وسایل مختلف انتقال داد. باتری‌ها در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها باتری صنعتی است و بیشتر در سیستم‌های UPS از آن استفاده می‌شود. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع باتری صنعتی آشنا شوید.

انواع باتری صنعتی
انواع باتری صنعتی

از انواع باتری صنعتی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

باتری صنعتی نیکل کادمیوم

این نوع باتری‌ها برای استفاده با عملکرد بالا مناسب هستند و کارایی خیلی خوبی دارند. تنها مشکل آن‌ها هزینه اولیه بسیار بالایی است که به شما تحمیل می‌کنند. شما برای استفاده از این نوع باتری باید 4 برابر باتری‌های سرب اسیدی هزینه کنید. همچنین این نوع باتری نسبت به انواع دیگر باتری های صنعتی به نگه‌داری و مراقبت خیلی بیشتری نیاز دارند.

باتری‌های سرب اسیدی

همانطور که از اسم این نوع باتری مشخص است، برای ساخت آن‌ها از صفحات فلزی و اکسید فلزی استفاده می‌شود. طول عمر این باتری‌ها نسبت به انواع دیگر باتری‌های موجود در بازار بیشتر است و همچنین هزینه اولیه راه‌اندازی آن نیز خیلی پائین‌تر است. این باتری‌ها که نسبت به انواع دیگر باتری های صنعتی بزرگتر هستند و استفاده از آن‌ها نیز متداول تر است. برای مثال باتری مورد استفاده در خودروها یک نوع باتری سرب اسیدی است. این باتری‌ها از صفحات نازک سرب و اکسید سرب که با فاصله خیلی کمی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، تشکیل شده می باشند.

این مطلب را از دست ندهید   عمر باتری های چرخه عمیق

باتری لیتیوم یون

این باتری ها چگالی انرژی خیلی بالایی دارند و بیشتر در سیستم های ذخیره انرژی تجدید پذیر مورد استفاده قرار می گیرند. موارد استفاده از این نوع باتری هم بسیار گسترده است و از تلفن های همراه گرفته تا ماهواره های تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از دلایل این امر، وزن سبک و توانایی شارژ سریع آن‌ها می باشد. این موضوعات باعث خواهند شد باتری‌های لیتیوم یونی، گزینه ی مناسبی برای استفاده در این صنایع باشد. هزینه اولیه تهیه ی باتری های لیتیوم یون تقریبا 2 برابر بیشتر از باتری های سرب اسیدی است اما این هزینه با توجه به عمر طولانی و زمان شارژ کوتاهی که این باتری‌ها دارند، جبران خواهد شد.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، باتری‌های صنعتی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها در صنایع مختلف کاربرد دارند. در صورتی که شما سوالی در زمینه مورد باتری های صنعتی و یو پی اس دارید، ما می توانیم جهت مشاوره رایگان از طریق بخش ارتباط با ما در سایت با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

مقالات مشابه که برایتان مفید است:

دلایل شارژ نشدن اینورتر و چگونگی رفع آن

نکات مهمی که به افزایش طول عمر باتری کمک می کنند

0/5 (0 نقد و بررسی)