نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع مختلف سیستم های UPS کدامند؟

هر سه فناوری اساسی منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) در محافظت از زیرساخت های توزیع شده فناوری اطلاعات امروزی به ویژه در لبه شبکه جایگاه خود را دارند. هر فناوری مزایای خود را دارد و هر یک ممکن است برای پیکربندی محافظت از هزینه مقرون به صرفه به ویژه در سیستم های پیچیده ضروری باشد. انتخاب یو پی اس برای برنامه خاص شما نیاز به بررسی تعدادی از عوامل دارد. اندازه بار، محل و اهمیت تجهیزات مورد محافظت در هنگام انتخاب یو پی اس برای پشتیبان گیری از نیرو، و همچنین ملاحظات بودجه کلیدی است.

سه نوع اصلی پیکربندی سیستم UPS: تبدیل دوگانه آنلاین، تعاملی خطی و آفلاین (که به آنها پشتیبان باتری و آماده به کار نیز می گویند). این سیستم های UPS با نحوه حرکت نیرو در واحد تعریف می شوند.

تبدیل دوگانه آنلاین

برق متناوب در هنگام تولید پایدار و تمیز است. اما در حین انتقال و توزیع، در معرض افت ولتاژ، افزایش سن و خرابی کامل است که ممکن است باعث قطع عملکرد رایانه، از بین رفتن اطلاعات و آسیب رساندن به تجهیزات شود. وقتی صحبت از حفاظت از بارهای مهم IT می شود، فقط فناوری تبدیل دوگانه آنلاین کاملاً در برابر همه این مشکلات برق محافظت می کند و بالاترین سطح امنیت را برای شبکه ها فراهم می کند.

یک سیستم UPS آنلاین معمولاً تبدیل مضاعف نیز نامیده می شود زیرا توان ورودی به جریان مستقیم (DC) تبدیل می شود و سپس دوباره به AC تبدیل می شود. این طرح AC-DC / DC- AC افزایش درجه ایزوله شدن بار را از بی نظمی های منبع اصلی تضمین می کند.

UPS آنلاین منبع تغذیه AC ورودی را گرفته و با استفاده از یکسوساز برای تغذیه باتری و بار متصل شده از طریق اینورتر به DC تبدیل می کند تا نیازی به سوئیچ انتقال برق نباشد. اگر ورودی اصلی AC از کار بیفتد، یکسوساز از مدار خارج می شود و باتری ها جریان را به دستگاه متصل به UPS ادامه می دهند. وقتی برق ورودی AC بازیابی شد، یکسو کننده بیشترین بار را از سر می گیرد و شروع به شارژ باتری می کند.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات یو پی اس CyberPower OR1000PFCRT2U

نوع خروجی چیست؟

از آنجا که برق به طور مداوم از طریق UPS آنلاین عبور می کند، خروجی یک سینوسی کامل است. این نوع UPS از بار بحرانی تقریباً در برابر همه اختلالات قدرت، از جمله هارمونیک های ظریف و اعوجاج شکل موج محافظت می کند.

این بدان معنی است که کیفیت انرژی UPS آنلاین به طور قابل توجهی بهتر از سایر فناوری ها است. فن آوری های تعاملی آفلاین و خطی با کاهش قله ها و دره ها، افزایش نیرو یا تغییر پشتیبان باتری، تأثیر سنبله ها، موج ها و افت ها را کاهش می دهند. در مسیر طبیعی موج سینوسی الکتریکی، بیشتر نوسانات برق تنها می مانند. یو پی اس آنلاین موج سینوسی را تولید می کند، نه فقط تهویه منبع اولیه خام.

یو پی اس آنلاین برق متناوب و با کیفیت بالا و متناوب و بدون توقف هنگام انتقال به باتری را به تجهیزات می رساند و از تجهیزات در برابر تمام اختلالات برق ناشی از خاموشی، خاموشی، افتادگی، فشار یا تداخل صدا محافظت می کند. یو پی اس واقعی آنلاین و با دو تبدیل 100٪ تهویه برق، زمان انتقال صفر به باتری، هیچ تغییری در ولتاژ خروجی و سرکوب گذرا بهتر از واحدهای تعاملی خطی را فراهم می کند.

تبدیل دوگانه آنلاین متداول ترین حالت عملکرد UPS است که برای محافظت از مراکز داده بزرگ با ارائه بالاترین سطح کیفیت توان در بار همیشه استفاده می شود. سیستم های آنلاین همچنین تنظیم فرکانس را برای استفاده در سیستم های ژنراتور پشتیبان برای محافظت در برابر تغییرات معمول هنگام راه اندازی ژنراتور فراهم می کنند.

خط تعاملی

سیستم های UPS تعاملی خطی هم تهویه برق و هم پشتیبان باتری را فراهم می کنند. این فناوری به ویژه در مناطقی که قطعی آنها نادر است بسیار مثر است، اما نوسانات برق معمول است. سیستم های UPS تعاملی خطی قبل از تغییر در پشتیبان گیری باتری، از دامنه وسیعی از نوسانات ولتاژ ورودی پشتیبانی می کنند.

فراتر از پشتیبان گیری باتری، UPS تعاملی با خط کنترل بهتری نسبت به نوسانات برق نسبت به سیستم های آفلاین دارد. مزیت مهم UPS با خط تعاملی مدار افزایش ولتاژ و دامنه ولتاژ ورودی است که UPS می پذیرد. هرچه دامنه بیشتر باشد، از کل محافظت بیشتری برخوردار خواهید شد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل پشتیبان گیری با Inverter Power یا UPS

فناوری UPS تعاملی خطی با قطع 4-6 میلی ثانیه در هنگام انتقال به پشتیبان گیری باتری، تهویه مطبوع را فراهم می کند و از رایج ترین مشکلات برق در شبکه محافظت می کند. در اینجا یو پی اس همچنین سطح ولتاژ را کنترل کرده و ولتاژهای زیر و بیش از حد را متعادل می کند. این فناوری انتخاب مناسبی بین حفاظت معقول و هزینه های متوسط ​​عملکرد را فراهم می کند.

مزایا

با یو پی اس تعاملی خطی، اینورتر به بخشی از خروجی تبدیل می شود و همیشه روشن است. اینورتر می تواند به صورت معکوس کار کند تا باتری را در حالت عادی بودن ورودی شارژ کند، و در صورت خرابی ورودی به منبع تغذیه باتری بپردازد که فیلتر و تنظیم ولتاژ را فراهم می کند. سیستم های UPS تعاملی خطی برای تأمین انرژی به باتری متکی هستند بنابراین این نوع تمایل دارد باتری خود را بیشتر از سیستم های UPS آنلاین که جریان را از طریق فرایند تبدیل دو برابر تنظیم می کنند، تخلیه کند.

وقتی برق ورودی AC قطع می شود، سوئیچ انتقال واحد باز می شود و جریان برق از باتری به سمت خروجی UPS می رود. با اینورتر همیشه روشن و متصل به خروجی، UPS تعاملی خطی فیلتر اضافی را فراهم می کند و در مقایسه با UPS آماده به کار، گذرگاه سوئیچ را کاهش می دهد. سیستم های UPS تعاملی خطی معمولاً در برنامه های rackmount زیر 5000VA استفاده می شوند.

آفلاین / آماده به کار / پشتیبان گیری باتری

یو پی اس آفلاین، UPS آماده به کار یا پشتیبان گیری باتری نیز نامیده می شود، یک انتخاب مقرون به صرفه است. سیستم های بهتر آفلاین یو پی اس با سرعت کافی به باتری تعویض می شوند تا از ناهنجاری های برق جلوگیری کرده و از قطع شدن کوتاه مدت جلوگیری کنند. یو پی اس آفلاین در برابر بیشتر سنبله ها محافظت می کند، اما در هنگام افت و خیزهای جزئی قدرت کامل را حفظ نمی کند.

این مطلب را از دست ندهید   باتری UPS

کلید اصلی کیفیت UPS آفلاین، محدوده قدرت واحد است بجز قبل از تغییر در پشتیبان گیری باتری. هرچه دامنه وسیع تر باشد، باتری کمتری تخلیه می شود و با خاموش شدن شارژ زمان پشتیبان گیری بیشتر می شود. هرچه UPS بیشتر به پشتیبان گیری باتری می رود، عمر باتری کمتر می شود.

فناوری UPS آفلاین با کاهش ولتاژ اضافی از اکثر سنسورهای برق محافظت کرده و به شما کمک می کند تا بیش از 90٪ از تمام قطعی ها را از بین ببرید. یک سیستم UPS آفلاین برق AC مستقیم را از طریق واحد عبور می دهد و از یک سوئیچ انتقال عبور می کند و به نقطه خروجی محل اتصال بار محافظت شده منتقل می شود.

هنگام خرابی برق چه اتفاقی می افتد؟

وقتی خرابی برق ورودی اتفاق می افتد، باتری داخلی و اینورتر که برق DC باتری را به AC تبدیل می کند، فعال می شوند و توسط سوئیچ انتقال به خروجی متصل می شوند. هنگام انتقال به پشتیبان گیری باتری، به طور کلی حدود 6-8 میلی ثانیه قطع برق وجود دارد.

این فناوری برای دستگاههای تحت 1500VA مانند دفاتر کوچک، رایانه های خانگی شخصی و سایر برنامه های کاربردی کمتر مناسب است. UPS آفلاین گزینه خوبی برای کسانی است که به ظرفیت و هزینه برق کمتری احتیاج دارند. فناوری UPS آفلاین از تجهیزات دسک تاپ، کنسول های بازی، ایستگاه های کاری، شبکه های بی سیم و سایر وسایل الکترونیکی محافظت در برابر پشتیبان گیری از برق را ایجاد می کند. در هنگام قطع برق، زمان کافی برای صرفه جویی در کار در حال انجام و خاموش کردن منظم تجهیزات را فراهم می کند. علاوه بر پشتیبان گیری از برق، اکثر سیستم های UPS آفلاین نیز از محافظت اولیه در برابر ولتاژ برخوردار هستند.

0/5 (0 نقد و بررسی)