نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکاتی در مورد تعمیر و نگهداری برای کار صحیح باتری اینورتر

باتری ستون فقرات اینورتر است. این وظیفه افزایش کارایی و ماندگاری طولانی اینورتر شما را بر عهده دارد. سرویس و نگهداری معمول باتری نه تنها عملکرد بهینه سیستم پشتیبان گیری از انرژی شما را تضمین می کند، بلکه ایمنی خانه را نیز تضمین می کند. اینورتر و باتری آن نیز مانند هر دستگاه خانگی دیگری به نگهداری استاندارد نیز نیاز دارند. برای عملکرد بدون وقفه باتری اینورتر برای خانه، بررسی منظم باتری ضروری است. ما توصیه می کنیم که هر سه ماه یک بار باتری اینورتر خود را بررسی کنید. محدوده LUMINOUS باتری اینورتر برای مصارف خانگی و تجاری در مقایسه با مارک های دیگر در شرایط کار استاندارد به نگهداری کم نیاز دارد. با استفاده از این نکات، می توانید عملکرد باتری اینورتر خود را افزایش دهید: لطفا توجه داشته باشید، باتری حاوی مقدار زیادی تغییر الکتریکی و همچنین اجزای شیمیایی خطرناک در داخل است. از انجام اقدامات ایمنی شخصی مناسب در طی فعالیتهای زیر اطمینان حاصل کنید.

  1.  باتری را فقط در صورت شارژ کامل بررسی کنید

برای انجام بررسی تعمیر و نگهداری باتری اینورتر برای منزل، باید کاملاً شارژ شود. برای همین، لازم است اطمینان حاصل کنید که باتری برای 10-15 ساعت با اینورتر مناسب یا شارژر خارجی شارژ شده است قبل از انجام رژیم بررسی سلامت باتری. قبل از بررسی سلامت باتری، اینورتر از پانل جلو برداشته شده و به جدا شدن از سوکت دیواری نیز نیاز دارد.

  1.  سطح اسید را بررسی کنید

برای بررسی سطح اسید، به شاخص های شناور نگاه کنید. برای عملکرد صحیح باتری اینورتر باید سطح اسید در همه سلول ها برابر باشد. نشانگر شناور را باز کرده و در صورت لزوم باتری اینورتر را با آب DM تا حد تعیین شده شارژ کنید. اطمینان حاصل کنید که باتری بیش از حد پر نشده است. پر کردن باتری بیش از حد تعیین شده ممکن است برای کار خطرناک باشد. شاخه های دریچه / نشانه های شناور را باز کنید و رنگ اسید را آزمایش کنید. اگر سلامت باتری اینورتر خوب باشد، اسید باید بی رنگ باشد. اسید قهوه ای یا سیاه رنگ نشان می دهد که باتری آلوده یا در پایان عمر است.

  1. ناحیه ترمینال باتری را تمیز کنید

باتری اینورتر سولفات سرب تولید می کند که در هنگام کارکرد عادی در منطقه اتصال باتری و اینورتر (ترمینال باتری) رسوب می کند. سولفات سرب مقاومت الکتریکی مسیر هدایت جریان را افزایش می دهد و جریان جریان را از اینورتر به مبدل باز می دارد. در صورت تجمع سولفات سرب، باتری را با آب گرم و برس نایلونی تمیز کنید.

  1.  سطح باتری را بی عیب و نقص نگه دارید

برای اطمینان از عملکرد صحیح باتری، باید هرگونه رسوب خاک در سطح آن را بررسی کنید. اگر کثیفی پیدا کردید، سعی کنید آن را با یک پارچه خشک تمیز کنید. به این ترتیب می توانید باتری را تمیز نگه دارید

  1. سیم آسیب دیده بر عملکرد تأثیر می گذارد

در آخر، سیم های باتری را از نظر ذرات لخته، شکستگی و عایق بندی آزمایش کنید. سیم های باتری آسیب دیده یا دستکاری شده نه تنها باعث کاهش خروجی باتری می شوند بلکه می توانند خطر اتصال کوتاه و سایر خطرات را در خانه شما افزایش دهند.

این مطلب را از دست ندهید   تأمین برق غیرقابل انعطاف

علاوه بر این موارد، وضعیت سیم برق ورودی اینورتر را بررسی کنید زیرا در صورت شل بودن سیم برق اصلی یا عدم وجود برق در پریز برق، عملکرد آن تحت تأثیر قرار می گیرد. در صورت دمیده شدن فیوز ورودی شبکه یا ولتاژ ورودی بسیار زیاد یا خیلی کم، باتری اینورتر می تواند با مشکلات عملکردی روبرو شود.

به یاد داشته باشید که هنگام خرید باتری اینورتر برای مصارف خانگی، باید آن را در یک مکان خشک و تهویه مناسب نگهداری کرد که تابش مستقیم نور خورشید یا گرما ندارد تا عملکرد باتری سالم و مناسب باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)