نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

معرفی تفاوت بین UPS و اینورتر

UPS و اینورتر هر دو منبع پشتیبان سیستم الکتریکی را فراهم می کنند. یکی از تفاوت های عمده یو پی اس با اینورتر این است که سوئیچینگ یو پی اس از منبع اصلی به باتری بسیار سریع است در حالی که در اینورتر سوئیچینگ از منبع تغذیه به باتری چندین بار طول می کشد. UPS و اینورتر با در نظر گرفتن عوامل مختلف دیگر در نمودار مقایسه در زیر تفکیک می شوند. مخفف UPS منبع تغذیه بدون وقفه است. یو پی اس دارای یک باتری است که در هنگام قطع برق، برق را تأمین می کند. این انرژی برای مدت کوتاهی تأمین می کند تا داده ها بتوانند قبل از خاموش شدن کامل سیستم صرفه جویی کنند.

اینورتر جریان مستقیم را به یک جریان متناوب تبدیل می کند. منبع تغذیه را از منبع AC گرفته و باتری را شارژ می کند. در هنگام قطع برق، اینورتر منبع را از باتری دریافت کرده و منبع تغذیه تجهیزات الکتریکی را تأمین می کند.

منبع تغذیه بدون وقفه

UPS اجازه می دهد تا جریان برق از طریق سیستم جریان یابد تا قبل از خاموش شدن کامل منبع اصلی، داده ها ذخیره شوند. همچنین از سیستم در برابر افزایش قدرت محافظت می کند. یو پی اس دارای باتری است که با احساس اتلاف برق از منبع اصلی در تماس با منبع تغذیه دستگاه ها قرار می گیرد. مدار آنها اینورتر، باتری و کنترل کننده است. UPS با کمک یکسوساز AC را به DC تبدیل کرده و دوباره با کمک اینورتر برق DC را به برق AC تبدیل می کند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه کار سیستم UPS

دسته بندی UPS

UPS به طور عمده در سه نوع طبقه بندی می شود. آن ها هستند

  • آماده به کار آفلاین
  • خط تعاملی
  • تبدیل آنلاین / دوتایی

نمودار بلوک UPS در زیر نشان داده شده است.

ویژگی اصلی اینورتر آفلاین / آماده به کار تأمین نیروی پشتیبان و محافظت از سیستم در برابر موج های برق است. UPS قطع کننده خط همچنین به عنوان سیستم قدرت آماده به کار شناخته می شود. UPS قطع کننده خط دارای ترانسفورماتور ولتاژ متغیر است که سیم پیچ سیم را اضافه یا کم می کند. در یو پی اس دو تبدیل آنلاین، باتری همیشه به اینورتر متصل است که به دلیل آن نیازی به سوئیچ انتقال برق اضافی در مدار نیست.

تعریف اینورتر

اینورتر یک مدار الکترونیکی است که DC را به AC تغییر می دهد. این برق تولید نمی کند. برق از باتری تأمین می شود. ولتاژ ورودی اینورتر منبع ثابت DC است و ممکن است خروجی آنها مربع، سینوسی یا موج سینوسی پالس به مدار و طرح اینورتر بستگی داشته باشد. فرکانس موج خروجی اینورتر همان فرکانس استاندارد، یعنی 50 یا 60 هرتز است.

مدت زمان کار آنها به قدرت باتری بستگی دارد. اگر تعداد دستگاه های استفاده کننده از اینورتر افزایش یابد، زمان کارکرد آنها کاهش می یابد. برای بهبود زمان استفاده از اینورتر، از باتری برای ذخیره برق DC استفاده می شود.

دسته بندی اینورتر

اینورتر که AC را به تجهیزات الکتریکی تأمین می کند در صورت عدم وجود برق. برای کنترل دور موتور استفاده می شود. در سیستم قدرت الکتریکی، اینورتر برق را به سیستم توزیع تغذیه می کند. همچنین برای گرمایش القایی استفاده می شود زیرا توان فرکانس پایین را به توان فرکانس بالا تبدیل می کند. اینورتر به عنوان دسته بندی می شود:

  • اینورتر ایستاده به تنهایی
  • اینورتر گرید کراوات.
این مطلب را از دست ندهید   ولتاژ خروجی کم در ups

اینورتر Stand Alone نوع اصلی اینورتر است که DC را به AC تبدیل می کند. خروجی اینورتر مستقل موج سینوسی است، اما گاهی اوقات به دلیل اعوجاج، شکل آنها ممکن است مختل شود. شبکه گره شبکه برق AC را به شبکه بزرگ سیستم قدرت تأمین می کند.

اینورتر انرژی الکتریکی را ذخیره نمی کند. برای ذخیره انرژی الکتریکی، از باتری استفاده می شود. باتری انرژی را به صورت DC ذخیره می کند. اینورتر به شما در ذخیره برق متناوب از منبع در باتری ها کمک می کند. باتری جریان را به صورت DC ذخیره می کند که با کمک اینورتر و تأمین لوازم خانگی دوباره به AC تبدیل می شود. تبدیل مورد نیاز است زیرا تجهیزات الکتریکی با توان AC کار می کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)