نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش محفاظت دستگاه UPS از مدار TVSS

سرکوبگرهای ولتاژ گذرا (TVSS) از لحاظ فرم و عملکرد مشابه دستگاه UPS هستند. هنگامی که صحبت از محافظت از مدار می شود، بسیاری از ملاحظات طراحی مشابه وجود دارد. استفاده از TVSS در حال گسترش است، زیرا به طور فزاینده ای در ساخت خانه های جدید و ساختمان در پانل ورودی سرویس استفاده می شود.

در اینجا، آنها بیشتر از ولتاژهای گذرا ناشی از رعد و برق در معرض ولتاژهای گذرا قرار دارند، در صورتی که در فاصله بسیار کمی از پانل قرار داشته باشند، جایی که مقاومت طبیعی سیم کشی در ساختمان اندازه کمی از حفاظت را ارائه می دهد. هنگام طراحی TVSS، مطمئن شوید که با وسایل محافظتی مناسب تقویت شده باشد.

نکات حفاظت از مدار در یک طراحی دستگاه یو پی اس

بیایید طراحی اساسی دستگاه یو پی اس را مرور کنیم، و در مواردی که به محافظت از مدار نیاز است توجه کنید. حفاظت با یک فیوز در جریان اصلی شروع می شود: ورودی برق. فیوز انتخاب شده باید آنقدر سنگین باشد که بتواند در برابر موج رعد و برق مقاومت کند اما همچنان “ضعیف ترین حلقه” باقی بماند تا در صورت خرابی هر قطعه مدار پایین دست، با خیال راحت باز شود.

  1. : ورودی AC منبع تغذیه حالت سوئیچ (SMPS) را درایو می کند، که مدار شارژ باتری را ایجاد می کند و منطق دستگاه را تأمین می کند (در مدار کنترل کننده). در داخل SMPS نیازی به محافظت در برابر ولتاژ زیاد نیست زیرا از قبل در هر دو طرف محافظت شده است. فیوز مربوط به ورودی خود را دارد، اما هیچ MOV ندارد.
  2. مدارهای کنترل دارای خطوط ورودی / خروجی هستند و معمولاً دارای یک خط سیگنال مانند اتصال LAN است. همه این درگاه ها نیاز به محافظت دارند، اگرچه گاهی از آن چشم پوشی می شود.
  3. باتری دارای فیوز است، شبیه فیوز خودرو. درجه بندی را با نیازهای حفاظتی سیم کشی مطابقت دهید.
  4. بعدی یک اینورتر / اسیلاتور است که 60 هرتز را بازسازی می کند.
  5. سرانجام سوئیچی است که در صورت نیاز UPS را به برق باتری تبدیل می کند. یک طرف خروجی برق متناوب معمولی است و طرف دیگر خروجی برق متناوب ایجاد شده توسط اینورتر است.
این مطلب را از دست ندهید   انواع سیستم UPS

در اینورتر یا سوئیچ نیازی به محافظت از مدار نیست، زیرا توسط دستگاه های بالادست محافظت می شوند.

مطالب مرتبط: 5 کلید نگهداری سیستم UPS

0/5 (0 نقد و بررسی)