نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل کم پشتیبان گیری با اینورتر برق / اینورترهای برق (از جمله اینورترهای انرژی خورشیدی) و یو پی اس جایگزین خوبی برای ژنراتورها و همچنین مقرون به صرفه هستند. آنها را می توان برای پشتیبان گیری طولانی یا کوتاه در هنگام قطع برق بسته به میزان باتری های بزرگ یا کوچک استفاده کرد.

اگر اینورتر برق یا یو پی اس شما پشتیبان کم می دهد، می توانید با اتصال باتری های بزرگتر یا رفع سایر مشکلاتی که ممکن است باعث کاهش پشتیبان شوند، آن را افزایش دهید. جزئیات زیر را ببینید تا دریابید که چرا پشتیبان کم می گیرید و چگونه آن را افزایش دهید.

باتری های قدیمی را تعویض کنید

باتری ها چرخه های تخلیه شارژ محدودی دارند (500 تا 1500 چرخه بسته به کیفیت باتری) که پس از آن عملکرد باتری بسیار کاهش می یابد. اگر باتری‌های شما قدیمی هستند، آن‌ها را عوض کنید تا پشتیبان‌گیری افزایش یابد.

باتری های بزرگتر یا بیشتر را نصب کنید

اگر نیاز به پشتیبان شما زیاد است، باتری‌های بزرگ‌تر یا باتری‌های کوچک‌تر را نصب کنید (ظرفیت باتری برابر ترجیح داده می‌شود. باتری‌های با ظرفیت متفاوت را به‌صورت سری نصب نکنید) تا چرخه‌های شارژ-دشارژ باتری‌ها کاهش یابد. این به افزایش عمر باتری و همچنین پشتیبان گیری کمک می کند.

کیفیت باتری

کیفیت باتری به طور عمده مسئول میزان پشتیبان گیری شماست. کلاهبردارانی وجود دارند که به ظرفیت بیشتر اشاره می کنند، اما ظرفیت واقعی باتری بسیار کمتر است. همیشه سعی کنید باتری ها را از برندهای معروف خریداری کنید. اغلب مردم شکایت دارند که باتری‌های جدیدی خریده‌اند اما پشتیبان‌گیری بسیار کم است. آنها ممکن است توسط سازندگان باتری کلاهبرداری شده باشند.

این مطلب را از دست ندهید   همه چیز درباره خرابی UPS

مشکل کم پشتیبان گیری با اینورتر برق

شارژر معیوب

شارژر اینورتر برق یا یو پی اس خود را بررسی کنید. می توانید ولتاژ شارژ را با مولتی متر دیجیتال و آمپر را با کلمپ متر بررسی کنید. اگر آمپر شارژ پایین را مشاهده کردید (اگر شارژر 3 مرحله ای است، آمپر شارژ مرحله اولیه را هنگامی که باتری خالی می شود بررسی کنید) یا ولتاژ شارژ پایین (به دفترچه راهنمای ولتاژ شارژ معمولی مراجعه کنید) شارژر معیوب دارید. برای رفع مشکل کم پشتیبان گیری، آن را برطرف کنید.

اینورتر/UPS  معیوب

اگر اینورتر برق یا یو پی اس شما خراب باشد، ممکن است با ولتاژ اشتباه باتری شروع به نمایش کم باتری، بوق و خاموش شدن کند، در حالی که در واقعیت باتری های شما آب کافی برای پشتیبان گیری بیشتر دارند. اینورتر خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

پایانه های باتری خورده را تمیز یا تعویض کنید

معمولاً از ترمینال های مسی یا آلومینیومی برای اتصال کابل ها به پایه های باتری استفاده می شود. مس در صورت تماس با اسید باتری به راحتی می تواند خورده شود. خوردگی مس مانند ماده سفید یا آبی به نظر می رسد در حالی که پایانه های آلومینیومی یک خوردگی پودری سفید ایجاد می کنند. پایانه های باتری را عوض کنید یا با محلول پایه جوش شیرین، سود سوزآور یا جوش شیرین تمیز کنید. پایانه های مسی که به شدت خورده شده اند اجازه عبور جریان را نمی دهند که در نهایت منجر به شارژ ناقص یا عدم شارژ می شود. اگر احساس می کنید که پشتیبان گیری خوب نیست، پایانه های باتری را نیز بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای DIY نصب اینورتر

تنظیم جریان شارژ

برخی از اینورترهای برق از شارژ آهسته و سریع پشتیبانی می کنند که می تواند از یک سوئیچ اختصاصی تنظیم شود. به دنبال سوئیچی باشید که به شما امکان می دهد بین رتبه های مختلف جریان (A) سوئیچ کنید. فقط در صورتی جریان شارژ بالاتر را انتخاب کنید که باتری شما بزرگتر باشد. باتری‌های کوچک‌تر را با جریان بالاتر شارژ نکنید زیرا باعث شارژ ناقص، تحریک سولفاته شدن باتری و آسیب زودرس باتری‌ها می‌شود.

اضافه کردن شارژر خارجی

اگر نیازهای پشتیبان شما زیاد است و شارژر اینورتر UPS یا پاور کند است، می توانید یک شارژر خارجی برای افزایش سرعت شارژ باتری اضافه کنید. توجه داشته باشید که شارژ خارجی ممکن است باعث تداخل با شارژر داخلی و اختلال در ولتاژ قطع شود که ممکن است منجر به شارژ بیش از حد یا کم شارژ شدن باتری ها شود.

استفاده از آب مقطر

اگر از باتری های اسید سرب غرقابی (مرطوب) استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها را با آب مقطر پر کنید. هرگز از آب لوله کشی استفاده نکنید زیرا آب لوله کشی دارای ناخالصی ها و نمک هایی است که به صفحات باتری ها آسیب می رساند. آب لوله کشی باعث می شود باتری ها به ولتاژ قطع نرسند. در نتیجه باتری ها بیش از حد گرم می شوند و باعث جوش و تبخیر الکترولیت می شوند. گرمای بیش از حد نیز عمر باتری ها را کوتاه می کند. اگر باتری ها کاملاً خشک شوند، به طور غیر قابل برگشتی آسیب می بینند.

آموزش خواندن پیکربندی UPS

این مطلب را از دست ندهید   بوق زدن محصول Back-UPS APC
0/5 (0 نقد و بررسی)