نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه در 3 مرحله آسان تشخیص دهیم که باتری ups خراب است

مشکلات باتری ندارید؟ بله، شما را می شنویم. تقریباً هر روز، ما در مورد باتری هایی که “دیگر شارژ نمی شوند” تماس و نظراتی دریافت می کنند. شاید قبلاً در آن قایق بوده باشید. برای رفع تصور غلط: باتری مانند بطری آب نیست. اکنون نمی توانید نیمی را استفاده کنید، و سپس صبر کنید و بعداً نیمی را استفاده کنید. این یک مخزن برق نیست. همچنین، باتری ها مانند آب از قدرت “نشت” نمی کنند. آنچه که ما در اینجا با یک باتری اسید سرب درگیر هستیم، یک جعبه پلاستیکی است که تعادل ظریف مواد شیمیایی را آماده کرده و آماده تعامل با یکدیگر برای تولید برق در هنگام بارگیری است.

اگر باتری شما در تولید برق مشکل دارد، احتمالاً این یک مسئله شیمیایی است.

نحوه تست باتری:

در اینجا چند روش برای آزمایش باتری در خانه و تشخیص بد بودن آن وجود دارد

1) باتری را بازرسی کنید

باتری بد خم شده است ترمینال گاهی اوقات شما می توانید با ساده نگاه کردن، متوجه شوید که باتری شما خراب است. چند مورد برای بازرسی وجود دارد:

  • ترمینال شکسته
  • برآمدگی یا برجستگی در پرونده
  • ترک یا پارگی پلاستیک
  • نشت بیش از حد
  • تغییر رنگ

ترمینال های خراب یا شل خطرناک هستند و می توانند باعث اتصال کوتاه شوند. اگر یک کوتاه رخ دهد، نشانه هایی از سوختن یا ذوب شدن وجود دارد. وقتی باتری اتصال کوتاه می یابد، تمام برق در یک لحظه تخلیه می شود. این گرمای زیادی تولید می کند و حتی گاهی باعث انفجار باتری می شود.

این مطلب را از دست ندهید   افزودن مدار به UPS

اگر باتری هنوز دست نخورده است اما در بدنه آن برآمدگی وجود دارد، این معمولاً در نتیجه شارژ بیش از حد است. علائم دیگری مانند شکاف های فیزیکی در کیس اغلب ناشی از بدرفتاری است. ترک، شکاف و سوراخ باعث نمی شود که باتری از کار بیفتد، اما به دلایل ایمنی استفاده از باتری نباید برچسب ایمن داشته باشد.

با باتری های سلول مرطوب (غرقاب)، سطح آب باید حفظ شود. اگر کم باشند، معمولاً دوباره پر کردن آنها با آب مقطر کمک می کند. اما اگر باتری برای مدت طولانی خشک شده باشد، می تواند مشکلی ایجاد کند. وقتی صفحات سلول ها در معرض اکسیژن قرار بگیرند، به سرعت باعث جمع شدن سولفاته می شود. سولفاته دلیل اصلی خرابی زود هنگام باتری است. به علاوه، شارژ باتری خشک باعث سوختن آن می شود. اگر باتری شما مایعات زیادی در سلول ها دارد، اما رنگ آن تیره یا مایل به قهوه ای است، این نیز نشان دهنده بد بودن باتری است. حتی اگر یک سلول قهوه ای باشد، بی فایده است و بنابراین کل باتری نیز بی مصرف است. زمان تعویض باتری شماست!

2) خواندن ولتاژ را انجام دهید

ولتاژ باتری روش خوبی برای تعیین وضعیت شارژ است. در اینجا یک جدول مفید با تجزیه و تحلیل وجود دارد:

حالت شارژ ولتاژ
100٪ 12.7 – 13.2
75٪ 12.4
50٪ 12.2
25٪ 12.0
تخلیه 0 – 11.9

اگر باتری شما:

  • با خواندن 0 ولت، احتمال اینکه باتری اتصال کوتاه داشته باشد وجود دارد
  • در هنگام شارژ نمی توان به بالاتر از 10.5 ولت رسید، پس باتری یک سلول مرده دارد
  • کاملاً شارژ شده است (طبق شارژر باتری) اما ولتاژ آن 12.4 یا کمتر است، باتری سولفاته می شود
این مطلب را از دست ندهید   مشخصات یو پی اس CyberPower OR1000PFCRT2U

سولفاسیون محصول جانبی طبیعی هنگام تخلیه باتری است. به طور طبیعی، شارژ مجدد باتری بلورهای سولفات را معکوس کرده و دوباره به الکترولیت تبدیل می کند و آماده تولید دوباره انرژی است. اما اگر باتری برای مدت زمان طولانی نشسته، شارژ نشده، به شدت تخلیه شود و یا تخلیه شود، اندازه سولفاته افزایش یافته و روی صفحات سفت می شود. این سطح سطح صفحات را پوشش می دهد، مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید برق را از بین می برد.

سولفاسیون پتانسیل رسیدن به یک شارژ کامل را کاهش می دهد و باتری را سریعتر از حد معمول تخلیه می کند. شارژ باتری سولفاته شده مانند این است که بخواهید دست خود را هنگام دستکش بشویید. در این مرحله، شارژ به تنهایی باتری را به شرایط سالم نمی رساند. اکثر خریدهای باتری جایگزین زمانی اتفاق می افتد که باتری اصلی به این مرحله رسیده باشد.

3) باتری را بارگیری کنید

فروشگاه اتومبیل محلی شما بیش از حد قادر است باتری خود را برای شما آزمایش کند. اما انجام آن در خانه کاملاً آسان است. تمام آنچه شما نیاز دارید یک ولت متر دیجیتال است. برای دقیق بودن هر تست بار، باتری باید کاملاً شارژ شود. بیایید برای مثال از باتری موتور سیکلت استفاده کنیم:

  1. صندلی را بردارید و باتری دوچرخه خود را در معرض دید قرار دهید تا به ترمینال ها دسترسی داشته باشید. باتری را جدا نکنید زیرا سعی در شروع دوچرخه دارید.
  2. شاخه های ولت متر خود را روی ترمینال های صحیح باتری نگه دارید.
  3. اکنون دکمه شروع را فشار دهید و ببینید ولتاژ به چه چیزی افت می کند. فرقی نمی کند که دوچرخه شروع شود یا نه، آنچه شما به دنبال آن هستید خواندن ولتاژ است.
این مطلب را از دست ندهید   بهترین زمان روشن نگه داشتن کامپیوتر توسط ups

یک باتری سالم 12 ولت موتور سیکلت باید طی 30 ثانیه مستقیم از 9.5 تا 10.5 ولت زیر بار را حفظ کند. اگر باتری شروع به نگه داشتن کند و سپس به طور مداوم ولتاژ کاهش یابد، مشکلی وجود دارد. اگر ولتاژ فوراً به 0 ولت کاهش یابد، این نیز یک مشکل است. ما به این سلول باز می گوییم. در باتری جدید، این می تواند در نتیجه نقص تولیدی باشد، اما همچنین ممکن است به دلیل تجمع کریستال سولفات باشد.

در زیر گرمای شدید بار، یک یا چند قطعه جوش اتصال سلول ها از بین می روند و از هم جدا می شوند. با این کار جریان قطع می شود و ولتاژ کاهش می یابد. هنگامی که باتری خنک می شود، قطعات لمس می شوند، به سختی اتصال کامل ایجاد می شود. با این کار یک ولتاژ اشتباه خوانده می شود باتری های دارای سلول باز ممکن است کاملاً بیکار بخوانند، اما هر بار تحت آزمایش بار از کار می افتند. هنگامی که باتری به این نقطه رسید دیگر بازگشتی وجود ندارد. بهترین کار این است که بازیافت شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)