نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

یو پی اس ها – یا منابع تغذیه اضطراری – بخش های حیاتی زیرساختی هستند که بدون توجه به وضعیت منبع تغذیه، تجهیزات الکتریکی شما را به خوبی کار می کنند. با این حال، آنها همچنان به فناوری باتری متکی هستند. و به این ترتیب، در صورت قطع برق نمی توانند به طور نامحدود برق را تامین کنند. به همین دلیل، بسیاری از افراد و سازمان ها علاقه مند هستند که چگونه می توانند عمر باتری های یو پی اس خود را افزایش دهند. زمان‌های طولانی‌تر به شما این امکان را می‌دهد که هم خاموشی‌ها و هم خاموشی‌ها را بهتر بپذیرید. در این مقاله به بررسی روش نگهداری باتری یو پی اس می پردازیم.

روش نگهداری باتری یو پی اس

روش نگهداری باتری یو پی اس و تست باتری به طور منظم

برای روش نگهداری باتری یو پی اس بیشتر محصولات تجاری UPS از باتری‌های لیتیوم یون، نیکل کادمیوم یا سرب اسید استفاده می‌کنند. هر شیمی دارای مزایا و معایبی است. اما در نهایت، همه آنها کاهش می یابد و عملکرد باتری را کاهش می دهد.

بنابراین، انجام آزمایش منظم باتری بسیار مهم است. با بررسی باتری ها از نظر شارژ و سایر پارامترها، می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها تا زمانی که زمان اجرای آنها مشخص است کار می کنند. برخی از واحدها مانند Champ 1k/2k/3k و Champ RM 6k/10k نمایشگری را ارائه می دهند که وضعیت UPS را به شما نشان می دهد.

بهترین تست باتری برای سیستم های UPS تست امپدانس است. این کار را با اعمال یک سیگنال AC و سپس اندازه گیری افت ولتاژ AC در طول باتری انجام می دهید. انجام این کار به شما امکان می دهد امپدانس – درجه اتلاف ولتاژ در باتری – را با استفاده از قانون اهم محاسبه کنید. هر چه باتری امپدانس بیشتری نمایش دهد، ظرفیت آن کمتر است و احتمال بیشتری وجود دارد که نیاز به تعویض داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   مدت کارکرد یو پی اس

نگهداری باتری در محدوده دمایی مناسب

برای روش نگهداری باتری یو پی اس باتری ها برای انتقال یون ها از یک ماده به ماده دیگر به بسترهای شیمیایی متکی هستند و در نتیجه الکترون ها را برای تشکیل مدار آزاد می کنند. به همین دلیل، بیشتر سلول‌ها دارای محدوده دمایی بهینه هستند – نقطه‌ای در امتداد منحنی که در آن واکنش‌ها به آرامی انجام می‌شوند. خارج شدن از این محدوده می تواند منجر به عملکرد ضعیف، کمبود ولتاژ و حتی آسیب زودهنگام به ساختار داخلی سلول شود.

در اینجا برخی از محدوده های بهینه برای شیمی سلولی مختلف آورده شده است:

  • لیتیوم یون: 15C – 35 C
  • نیکل کادمیوم: 0 – 30 درجه سانتیگراد
  • سرب-اسید: 20 – 25 درجه سانتیگراد

برخی از مواد شیمیایی باتری دارای برد عملیاتی بیشتری نسبت به سایرین هستند. به عنوان مثال، یون لیتیوم بین 0 تا 45 درجه سانتیگراد به خوبی کار می کند. و نیکل-کادمیم می تواند در دمای 60- درجه سانتیگراد کار کند.

با این حال، باتری های سرب اسیدی مزاج تر هستند. برآوردها نشان می دهد که هر 8 درجه سانتیگراد بالاتر از 25 درجه سانتیگراد، عمر سلول را نصف می کند.

کاهش تعداد چرخه های تخلیه

روش نگهداری باتری یو پی اس تولید کنندگان عمر چرخه باتری را بیان می کنند و به شما می گویند که چند بار می توانید محصولات آنها را قبل از تحلیل رفتن شارژ و تخلیه کنید. تمام سلول‌های موجود در حال حاضر یک عمر ثابت دارند – مثلاً 500 چرخه – زیرا فرآیند شارژ و تخلیه آنها منجر به تغییرات فیزیکی در خود سلول می‌شود. دندریت های میکروسکوپی – بازوهای سوزنی مانند – از آند بیرون می آیند و به الکترود مایع می روند. با گذشت زمان، اینها باعث اتصال کوتاه می شوند و ظرفیت باتری را حتی در صورت شارژ کامل کاهش می دهند.

این مطلب را از دست ندهید   خاموش شدن سایبر پاور در قطع برق

بنابراین، صاحبان واحد UPS اغلب به دنبال راه هایی برای کاهش دفعات تخلیه باتری هستند. اکثر سلول ها فقط در هنگام خاموشی تخلیه می شوند – یک رویداد نادر. اما اگر مشکلی در کابل کشی خود دارید (مانند آسیب آب)، یو پی اس شما ممکن است نیاز داشته باشد که مکرراً وارد آن شود. و این می تواند باتری را سریعتر فرسوده کند.

اگر متوجه شدید که یو پی اس خود را فعال می کنید، ممکن است لازم باشد مهندسان برق را استخدام کنید تا منبع مشکل را آزمایش کرده و آن را برطرف کنند.

بیشتر بدانید: راهنمای ساده برای فناوری یو پی اس هوشمند

0/5 (0 نقد و بررسی)