نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مزایا و معایب یو پی اس و ژنراتورها

قطع برق به خصوص در کشورهای جهان سوم مانند پاکستان یک دردسر عادی و روزمره است. مردم و سازمانها به طور یکسان تحت تأثیر قطع برق مکرر قرار می گیرند. مردم در این مناطق برای دوره کاهش بار بیشتر به گزینه های موقتی وابسته هستند. براساس مقرون به صرفه بودن، مردم معمولاً به دنبال دو گزینه می روند یعنی ژنراتور یا UPS.

در این مقاله من نکات مثبت و منفی هر دو گزینه انرژی را روشن خواهم کرد تا در هنگام خرید تصویر واضح تری داشته باشید.

جوانب مثبت ژنراتور

ژنراتورها قابل حمل هستند و به هر کجا که بروید می توانید آنها را حمل کنید. اگرچه سنگین هستند، اما بیشتر آنها مجهز به چرخ هستند و می توانند به راحتی جابجا شوند.

ژنراتورها بدون سیم کشی یا نصب خاصی کار خواهند کرد. شما به سادگی باید برق را خاموش کنید، ژنراتور را روشن کنید و آن را به هر سوکت وصل کنید. اما اگر اتصال را توزیع کرده اید یا تصمیم به نصب سوئیچ انتقال خودکار (ATS) دارید، ممکن است به یک سوئیچ کننده نیاز باشد.

ژنراتورها بر اساس درجه بندی kVA خود می توانند به راحتی از عهده وسایل سنگین مانند فریزرهای عمیق، یخچال ها و موتورها برآیند. این مطمئناً برای مکانهایی که بارگذاری طولانی مدت و اعلام نشده اتفاق می افتد یک ویژگی تعیین کننده است. به خصوص در این ماه های گرم که دما رکورد های یک دهه گذشته را شکسته است، در صورت نداشتن ژنراتور و قطع شدن مداوم قطرات، نگهداری مواد غذایی و آب سرد می تواند غیرممکن باشد.

این مطلب را از دست ندهید   عمر باتری های چرخه عمیق

ژنراتورها را می توان با گاز طبیعی یا بنزین کار کرد. اگرچه بنزین از کارآیی بالاتری برخوردار است و باعث افزایش طول عمر اجزای مکانیکی ژنراتور می شود، اما در مقایسه با گاز گران است. از طرف دیگر گاز بسیار ارزان است. اگر کیت بنزین خارج از جعبه ارائه نشده باشد، ممکن است لازم باشد که آن را متصل کنید. کیت های گاز اکثراً ارزان قیمت هستند و به راحتی در عرض 10-15 دقیقه نصب می شوند.

منفی ژنراتور

ژنراتورها بسیار پر سر و صدا هستند و گرچه ممکن است اکثر دستگاه ها و وسایل خانه شما را روشن کنند، اما شما هنوز نمی توانید خواب خوبی داشته باشید. اگر در یک خانه کوچک یا آپارتمان زندگی می کنید، یک مولد به دلیل سر و صدا باعث ایجاد تنش و ناامیدی در اوضاع می شود. یک گزینه بی صدا اما گران تر، ژنراتور اینورتر است. اگر توانایی مالی دارید آنها را بخرید.

ژنراتورها لوازم مکانیکی هستند که توسط اجزای مکانیکی کوچکتر نیز اداره می شوند. آنها به تعمیر و نگهداری منظم و معاینه روغن نیاز دارند که قطعاً هزینه نیز دارد. از شما خواسته می شود که روغن را مرتباً بررسی کنید زیرا کار در روغن کم ممکن است به طور دائمی به موتور آسیب برساند و همچنین ضمانت نامه را باطل می کند. تمیز کردن فیلتر هوا، دوشاخه و کاربراتور نیز در فواصل منظم مورد نیاز است.

هزینه ی تعمیر و نگهداری

هزینه و تعمیر و نگهداری یک ژنراتور آن را به گزینه گران قیمت تبدیل می کند و اگر آن را با گاز کار می کنید ممکن است عمر ژنراتور را کاهش دهد، باعث تخریب عملکرد و سو عملکرد مکرر می شود. بخاطر داشته باشید که گاز باعث خوردگی قطعات مکانیکی مانند شیرها می شود و عمر ژنراتور شما را بسیار کاهش می دهد. برخی از تولیدکنندگان وجود دارند که در صورت کارکرد ژنراتور با بنزین، ضمانت نامه را کم یا حتی می توانند باطل کنند.

این مطلب را از دست ندهید   انواع باتری صنعتی

نه تنها ژنراتورها جهنمی پر سر و صدا هستند، بلکه گازهای سمی نیز منتشر می کنند که در صورت استنشاق برای محیط زیست مضر هستند و کشنده هستند.

اگر سوئیچ انتقال خودکار (ATS) نصب نشده باشد، شروع و بسته شدن دستی نیز یک کار خسته کننده است.

جوانب مثبت یو پی اس

منبع تغذیه بدون وقفه پشتیبان گیری از برق خاموش را فراهم می کند. هیچ صدایی وجود ندارد و با قطع شدن برق، بلافاصله پشتیبان گیری خودکار برق را ایجاد می کنند. آنها در مقایسه با ژنراتورها ارزان هستند و وجود دارد، به همین دلیل به تعمیر و نگهداری منظم نیاز نیست. مهمترین قسمت یو پی اس باتری آن است. اگر باتری از کیفیت خوبی برخوردار باشد، عمر UPS را افزایش می دهد و تهیه نسخه پشتیبان بدون مشکل را ادامه می دهد.

منفی های یو پی اس

یکی از اصلی ترین اشکال های UPS این است که این دستگاه ها برای کار با وسایل سنگین استفاده نمی شوند. تنها وسایلی که استفاده از آنها توصیه می شود فن ها و چراغ ها هستند. بنابراین اگر در محلی زندگی می کنید که بارگیری سنگین روی می دهد، UPS انتخاب شما نیست. UPS برای مناطقی مناسب است که قطع برق معمولاً یک یا دو ساعت طول می کشد.

باتری های بی کیفیت یا نامرغوب ممکن است نیاز به پر کردن مایع مایع باتری داشته باشند. باتری گرانترین قسمت یو پی اس است و اگر از باتری بی کیفیتی استفاده می کنید در هر 5-6 ماه یکبار تعویض می کنید.

UPS نیاز به نصب توسط یک متخصص برق دارد تا فقط فن ها و چراغ ها روی آن کار کنند. اگر به طور تصادفی کل بار یک خانه به یو پی اس منتقل شود، ممکن است به طور دائمی به آن آسیب برساند. بنابراین مهم است که برای تنظیم آن یک برق تماس بگیرید تا فقط بار محدود قابل اجرا باشد. UPS در مدار نزدیک در خانه شما نصب شده است و بنابراین هیچ گزینه plug and play را به عنوان ژنراتور ارائه نمی دهد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش جداسازی یو پی اس OVISLINK TRACITE CUBE

من سعی کردم همه مزایا و معایب خرید ژنراتور یا UPS را ذکر کنم. اگر فکر می کنید نکاتی را از دست داده ام یا می خواهم در مقاله مشارکت داشته باشم، لطفاً این کار را در بخش نظرات زیر انجام دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)