نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه می توان مشکل پشتیبان گیری را با Inverter Power یا UPS حل کرد؟

اینورترهای برق (از جمله اینورترهای خورشیدی) و UPS جایگزین مناسبی برای ژنراتورها و مقرون به صرفه هستند. بسته به میزان بزرگ یا کوچک بودن باتری، می توان از آنها برای پشتیبان گیری طولانی مدت یا کوتاه در هنگام قطع برق استفاده کرد. اگر اینورتر برق یا UPS شما پشتیبان کمی ارائه می دهد، می توانید با اتصال باتری های بزرگتر یا رفع مشکلات دیگری که ممکن است عامل کاهش پشتیبان باشند، آن را افزایش دهید. برای اطلاع از دلیل کم پشتیبان گیری و نحوه افزایش آن، با ما همراه باشید.

باتری های قدیمی چیست؟

– باتری ها چرخه تخلیه شارژ محدودی دارند (بسته به کیفیت باتری 500 تا 1500 سیکل) و پس از آن عملکرد باتری بسیار کاهش می یابد. اگر باتری های شما قدیمی هستند برای افزایش پشتیبان، آنها را عوض کنید.

نصب باتری های بزرگتر یا بیشتر

– اگر نیاز به پشتیبان گیری شما زیاد است، باتری های بزرگتر یا باتری های کوچکتر را نصب کنید (ظرفیت باتری برابر ترجیح داده می شود. باتری های با ظرفیت مختلف را به صورت سری نصب نکنید) تا دوره های شارژ شارژ باتری را کاهش دهید. این به افزایش عمر باتری و همچنین تهیه نسخه پشتیبان کمک می کند.

کیفیت باتری

– کیفیت باتری به طور عمده مسئول میزان پشتیبان گیری شما است. افراد کلاهبرداری وجود دارند که ظرفیت بیشتری را ذکر می کنند اما ظرفیت واقعی باتری بسیار کمتر است. همیشه سعی کنید باتری را از مارک های معروف خریداری کنید. غالباً مردم شکایت دارند که باتری جدید خریده اند اما تهیه پشتیبان بسیار کم است. ممکن است توسط تولیدکنندگان باتری کلاهبرداری شده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   قابلیت UPS DSS 1500BW

شارژر معیوب

– شارژر اینورتر برق یا UPS خود را بررسی کنید. می توانید ولتاژ شارژ را با مولتی متر دیجیتال و آمپر را با گیره متر بررسی کنید. اگر آمپر شارژ کم مشاهده کردید (اگر شارژر 3 مرحله ای است پس از اتمام شارژ باتری آمپر شارژ را بررسی کنید) یا ولتاژ شارژ کم (ولتاژ شارژ کتابچه راهنما را ببینید) شارژر معیوب دارید. برای رفع مشکل پشتیبان گیری کم، آن را برطرف کنید.

اینورتر / UPS معیوب

– اگر اینورتر برق یا UPS شما خراب باشد، ممکن است باتری، بوق و خاموش شدن در ولتاژ اشتباه باتری را شروع کند در حالی که در واقع باتری های شما آب کافی برای تهیه پشتیبان دارند. برای اطمینان از عملکرد صحیح اینورتر، بررسی کنید.

ترمینال های باتری خورده را تمیز یا جایگزین کنید

– معمولاً از ترمینالهای مسی یا آلومینیومی برای اتصال کابلها با پایه های باتری استفاده می شود. اگر مس با اسید باتری تماس پیدا کند به راحتی خورده می شود. خوردگی مس مانند ماده ای سفید یا مایل به آبی به نظر می رسد در حالی که در پایانه های آلومینیوم یک خوردگی پودری سفید ایجاد می شود. پایانه های باتری را عوض کنید یا آنها را با محلول پایه جوش شیرین، سود سوز آور یا جوش شیرین تمیز کنید. پایانه های مسی که دارای خوردگی خوبی نیستند، اجازه عبور جریان از آنها را نمی دهند که در نهایت منجر به شارژ ناقص یا اصلاً شارژ نمی شود. اگر فکر می کنید پشتیبان گیری خوب نیست، ترمینال های باتری را نیز بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات یو پی اس CyberPower OR1500PFCLCD

جریان شارژ را تنظیم کنید

– برخی از اینورترهای قدرت از شارژ آهسته و سریع پشتیبانی می کنند که می تواند از طریق یک سوئیچ اختصاصی تنظیم شود. به دنبال سوئیچی باشید که بتواند بین درجه بندی های مختلف جریان (A) جابجا شود. فقط در صورت بزرگتر بودن باتری، جریان شارژ بالاتر را انتخاب کنید. باتری های کوچکتر را با جریان بالاتر شارژ نکنید زیرا این امر باعث شارژ ناقص، تحریک سولفاته باتری و آسیب زودرس باتری ها می شود.

شارژر خارجی اضافه کنید

– اگر نیاز به پشتیبان گیری شما زیاد است و شارژر اینورتر UPS یا Power کند است، ممکن است یک شارژر خارجی برای افزایش سرعت شارژ باتری اضافه کنید. توجه داشته باشید که شارژ خارجی ممکن است با شارژر داخلی تداخل داشته باشد و ولتاژ قطع را مختل کند که ممکن است منجر به شارژ بیش از حد یا شارژ کم باتری شود.

از آب مقطر استفاده کنید

– اگر از باتری های اسید سرب غرقاب (مرطوب) استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها را با آب مقطر پر کنید. هرگز از آب لوله کشی استفاده نکنید زیرا آب شیر دارای ناخالصی و نمکی است که به صفحات باتری آسیب می رساند. شیر آب باعث می شود که باتری ها ولتاژ قطع نکنند. در نتیجه، باتری ها بیش از حد گرم می شوند و باعث جوش و تبخیر الکترولیت می شوند. گرم شدن بیش از حد باعث کاهش عمر باتری ها نیز می شود. اگر باتری ها کاملاً خشک شوند، برگشت ناپذیر آسیب می بینند.

0/5 (0 نقد و بررسی)