نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

توصیه هایی برای افزایش طول عمر باتری UPS شما

طول عمر پیش بینی شده باتری تنظیم شده با شیر-اسید سرب (VRLA) در یک APC توسط Schneider Electric UPS در شرایط توصیه شده 3 تا 5 سال است. با این حال، این امید به زندگی بسته به عوامل زیر نوسان زیادی خواهد داشت. فعال بودن و آگاهی از این ویژگی ها و شرایط اطمینان شما را از حداکثر عمر باتری می دهد و برای هرگونه قطع قریب الوقوع قطع برق آماده هستید.

قرار دادن واحد

هنگام نصب یو پی اس، کاربر باید تعیین کند که واحد را کجا نصب کند تا به بهترین وجه از تجهیزات IT در اتاق محافظت کند. توصیه می شود که UPS در محیط کنترل شده دما مانند برنامه مورد نظر نصب شود. UPS نباید در نزدیکی پنجره های باز یا مناطقی که مقدار زیادی رطوبت دارند قرار داده شود. و محیط باید عاری از گرد و غبار و دودهای خورنده باشد.

در جایی که دما و رطوبت خارج از حد تعیین شده باشد، UPS را کار نکنید. دهانه های تهویه در جلو، سمت یا عقب واحد نباید مسدود شود. بحث بیشتر در مورد استراتژی های خنک سازی را می توان در White Paper 68، Strategies of Cooling for IT Wiring Closets and Small Rooms) یافت.

نگهداری

اکثر باتری های تک فاز UPS به عنوان (بدون تعمیر و نگهداری) طبقه بندی می شوند که باعث می شود بسیاری از کاربران احساس کنند نظارت و نگهداری باتری های UPS غیرضروری است، اما این مورد نیست. یک باتری بدون تعمیر و نگهداری فقط به این واقعیت اشاره دارد که این باتری ها به مایعات جایگزین نیاز ندارند، بنابراین درک نحوه مراقبت و نظارت صحیح باتری ها ضروری است.

این مطلب را از دست ندهید   شارژ نشدن اینورتر و ups

دمای محیط

همه باتری ها دارای ظرفیت نامی هستند که براساس شرایط تعیین شده تعیین می شود. ظرفیت نامی باتری UPS بر اساس دمای محیط 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) است. کارکردن یو پی اس در این شرایط باعث افزایش حداکثر عمر یو پی اس و در نتیجه عملکرد مطلوب می شود.

در حالی که یو پی اس در دماهای مختلف به کار خود ادامه می دهد، لازم به ذکر است که این امر احتمالاً باعث کاهش عملکرد و طول عمر باتری می شود. یک قانون کلی که باید بخاطر بسپارید این است که به ازای هر 8.3 درجه سانتیگراد (15 درجه فارنهایت) بالاتر از دمای محیط 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت)، عمر باتری 50 درصد کاهش می یابد. بنابراین، نگه داشتن یو پی اس در دمای مناسب برای به حداکثر رساندن عمر و توانایی های UPS بسیار مهم است.

دوچرخه سواری

در صورت قطع برق، یو پی اس برای تأمین انرژی تجهیزات متصل (بار) به طور خودکار به باتری شارژ می شود. هنگامی که برق برق بازیابی شد، باتری UPS به طور خودکار شارژ می شود تا برای قطع برق بعدی آماده شود، فرآیندی که به عنوان چرخه تخلیه شناخته می شود. شیمی باتری VRLA، مانند آنچه در UPS تک فاز استفاده می شود، حکم می کند که یک باتری قبل از پایان عمر مفید خود فقط می تواند این همه دوره تخلیه / شارژ را پشت سر بگذارد و باید جایگزین شود.

در هنگام نصب، یک باتری 100 درصد ظرفیت نامی خود را دارد، اما هر بار تخلیه و شارژ بعدی، ظرفیت نسبی باتری را کمی کاهش می دهد. طول چرخه تخلیه با توجه به میزان ظرفیت باتری تعیین می شود. در حالی که دوچرخه سواری بخشی ضروری از عملکرد یو پی اس است، اما آگاهی از فرکانس دوچرخه سواری به پیش بینی عمر یو پی اس کمک می کند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه عملکرد UPS SSP3000X-RT

شیمی باتری

مشخص می شود که یک باتری زمانی به پایان عمر مفید خود می رسد که نیاز به تعویض داشته باشد، که به این صورت تعریف می شود که دیگر نمی تواند 80٪ ظرفیت نامی خود را تأمین کند. هنگامی که باتری به این نقطه فوق می رسد، روند تخریب سرعت می یابد و یک باتری جایگزین مورد نیاز است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگرچه عمر مفید باتری 20 درصد یا بیشتر از ظرفیت نامی خود را از دست می دهد، اما تأثیرات در زمان واقعی UPS می تواند بسیار بیشتر باشد.

ذخیره باتری

  • دارندگان UPS فعال ممکن است به منظور جلوگیری از عواقب احتمالی خرابی، قبل از اینکه باتری تعویض شود لازم است یک باتری خریداری کنند. اگرچه این یک عمل قابل قبول و حتی توصیه شده است، هنگام قرار دادن باتری UPS در محل ذخیره سازی، باید چند فاکتور مهم را در نظر گرفت.
  • به ناچار، یک باتری استفاده نشده کاهش چرخه زندگی را تجربه خواهد کرد. باتری های اسید سرب مانند باتری های استفاده شده در واحدهای UPS خود تخلیه خودکار را تجربه می کنند، بنابراین توصیه می شود که هر 3 تا 4 ماه یک باتری شارژ شود. عدم حفظ شارژ باتری UPS شما باعث از دست رفتن دائمی ظرفیت ظرف 18 و 30 ماه می شود.
  • اگر مایل نیستید یا نمی توانید باتری خود را هنگام ذخیره شارژ کنید، توصیه می شود باتری در دمای 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) یا کمتر ذخیره شود. با این کار چرخه تخریب باتری کاهش یافته و به حداکثر رساندن عمر آن کمک می کند.
  • یو پی اس و باتری های مرتبط با آنها طراحی شده اند تا با دوام و قابل اعتماد باشند. اما به حداکثر رساندن عمر دستگاه شما نیاز به مراقبت مناسب از کاربر دارد. بیشتر کاربران می دانند که در نهایت باتری ها به تعویض نیاز دارند، با این حال بسیاری از اهمیت تعمیر و نگهداری باتری را نادیده می گیرند. دما و فرکانس دوچرخه سواری دو مشخصه ای هستند که باید دقیقاً کنترل شوند، با این وجود نمی توان از اهمیت بازرسی های دوره ای، قرارگیری و ذخیره سازی غافل شد.
این مطلب را از دست ندهید   روش تست باتری

باتری هایی که بیشترین دوام را دارند و بهترین عملکرد را دارند به طور مداوم باتری هایی هستند که بهترین مدیریت و مراقبت از آنها ارائه می شود. نظارت کافی برای باتری UPS شما باید ساده باشد. فقط اطمینان حاصل کنید که فاکتورهای مورد بحث را درک کرده اید و برنامه شما ماهیتی ساده، سازگار و فعالانه دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)