نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نگهداری باتری یو پی اس 101

این یک واقعیت شناخته شده در صنعت است که باتری آسیب پذیرترین قسمت UPS است. در حقیقت، خرابی باتری دلیل اصلی کاهش بار است. درک نحوه نگهداری و مدیریت صحیح باتری های UPS نه تنها می تواند عمر مفید باتری را افزایش دهد، بلکه می تواند از جلوگیری از خرابی زیاد نیز جلوگیری کند.

متداول ترین نوع باتری مورد استفاده در UPS های امروزی، باتری اسید سرب تنظیم شده توسط شیر (VRLA) است که به عنوان باتری مهر و موم شده یا بدون تعمیر و نگهداری نیز شناخته می شود. باتری های VRLA آب بندی می شوند، معمولاً درون پلاستیک پلی پروپیلن هستند که این مزیت را شامل می شود که حاوی مایع برش دهنده ای نیست که ممکن است نشت کند یا چکه کند. از آنجا که نمی توان آب را به باتری های VRLA اضافه کرد، ترکیب مجدد آب برای زندگی و سلامتی آنها حیاتی است. علاوه بر این، هر عاملی که سرعت تبخیر یا اتلاف آب را افزایش دهد، مانند درجه حرارت یا گرمای حاصل از جریان شارژ، عمر باتری را کاهش می دهد.

(پایان عمر مفید) چیست؟

IEEE (پایان عمر مفید) را برای یک باتری UPS به عنوان نقطه ای تعریف می کند که دیگر نمی تواند 80 درصد ظرفیت نامی خود را در آمپر ساعت تأمین کند. وقتی باتری شما به 80٪ ظرفیت نامی خود می رسد، روند پیری تسریع می شود و شما باید آن را تعویض کنید.

آیا تفاوتی بین باتری های استفاده شده توسط یو پی اس های کوچکتر (محدوده 250 ولت تا 3 کیلو ولت) و باتری های استفاده شده توسط یو پی اس های بزرگتر وجود دارد؟

در حالی که فناوری پایه باتری – و خطرات موجود در باتری – بدون در نظر گرفتن اندازه UPS ثابت باقی می مانند، اما تفاوت های ذاتی بین برنامه های کوچک و بزرگ وجود دارد. اول، یو پی اس های کوچکتر معمولاً فقط یک باتری VRLA دارند که از بار پشتیبانی می کند و نیاز به نگهداری دارد. با بزرگتر شدن سیستم ها، افزایش ظرفیت باتری برای پشتیبانی از بار پیچیده تر می شود. سیستم های بزرگتر ممکن است به چندین رشته باتری احتیاج داشته باشند و پیچیدگی های مربوط به نگهداری و پشتیبانی باتری را وارد کنند. باتری های منفرد باید کنترل شوند تا از از بین بردن یک رشته کامل باتری و قرار دادن بار در معرض خطر جلوگیری شود. علاوه بر این، با بزرگتر شدن سیستم ها، استفاده از باتری های سلول مرطوب بسیار رایج می شود.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی بهترین یو پی اس های توشیبا

کار نکردن یو پی اس به مدت زیاد

با کم استفاده ماندن باتری ها، بدون هیچ رژیم شارژ، عمر آنها کاهش می یابد. با توجه به ویژگی های تخلیه خودکار باتری های اسید سرب، توصیه می شود هر سه تا چهار ماه ذخیره سازی آنها را شارژ کنید. در غیر این صورت، از دست دادن دائمی ظرفیت بین 18 تا 30 ماه اتفاق می افتد. برای طولانی شدن ماندگاری بدون شارژ، باتری ها را در 10 درجه سانتی گراد (50 درجه فارنهایت) یا کمتر ذخیره کنید.

4- تفاوت بین باتری های قابل تعویض گرم و قابل تعویض توسط کاربر چیست؟

باتری های قابل تعویض داغ باعث می شوند تا هنگام کار UPS باتری ها عوض شوند. باتری های قابل تعویض کاربر معمولاً در یو پی اس های کوچکتر یافت می شوند و برای تعویض نیازی به ابزار و آموزش خاصی نیست. باتری ها قابلیت تعویض گرم و قابل تعویض کاربر را دارند.

5- اگر بار UPS را کاهش دهم، میزان عملکرد باتری چگونه تأثیر می گذارد؟

در صورت کاهش بار، زمان باتری افزایش می یابد. به عنوان یک قانون کلی، اگر بار را به نصف کاهش دهید، مدت زمان کار را سه برابر می کنید.

  1. اگر باتری بیشتری به یو پی اس اضافه کنم، آیا می توانم بار بیشتری اضافه کنم؟

افزودن باتری بیشتر به یو پی اس می تواند باعث افزایش زمان باتری برای پشتیبانی از بار شود. اما افزودن باتری بیشتر به یو پی اس باعث افزایش ظرفیت یو پی اس نمی شود. مطمئن شوید که اندازه یو پی اس شما به اندازه کافی برای بار شما نیست، سپس باتری ها را متناسب با نیازهای زمان کار خود اضافه کنید.

  1. عمر متوسط ​​باتری های UPS چقدر است؟

طول عمر استاندارد باتری های VRLA سه تا پنج سال است. با این وجود، به دلیل شرایط محیطی، تعداد چرخه تخلیه و نگهداری کافی، عمر مورد انتظار می تواند بسیار متفاوت باشد. یک برنامه منظم از نگهداری و نظارت بر باتری داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که باتری های شما به پایان عمر خود می رسند.

این مطلب را از دست ندهید   UPS CAD10KX1-RT-4U و نحوه عملکرد

8- آیا UPS برای شارژ باتری نیاز به بارگذاری دارد؟

به طور کلی، UPS برای شارژ باتری خود به حداقل بار نیاز ندارد. یو پی اس شما پس از اتصال به یک منبع تغذیه استاندارد برق (از طریق دوشاخه ورودی یا سیم کشی) باید باتری های خود را شارژ کند بدون توجه به اینکه، در صورت وجود، چه مقدار بار به آن متصل است.

  1. چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که باتری های UPS از وضعیت خوبی برخوردار هستند و در صورت قطع برق حداکثر قدرت را دارند؟

شما باید یو پی اس و باتری های آن را توسط یک تکنسین آموزش دیده درست بررسی و آزمایش کنید. در مدل های کوچکتر UPS، اغلب می توانید با فشار دادن یک دکمه در پانل جلو، یک تست خودآزمایی از واحد را شروع کنید.

  1. فرار حرارتی چیست؟

فرار حرارتی زمانی اتفاق می افتد که گرمای تولید شده در یک سلول اسید سرب بیش از توانایی آن برای دفع گرما باشد، که می تواند منجر به انفجار شود، به ویژه در سلول های مهر و موم شده. گرمای تولید شده در سلول ممکن است بدون هیچ علائم هشدار دهنده ای رخ دهد و ممکن است در اثر شارژ بیش از حد، شارژ بیش از حد، آسیب فیزیکی داخلی، اتصال کوتاه داخلی یا محیط گرم باشد.

  1. چرا باتری ها خراب می شوند؟

باتری ها به دلایل زیادی ممکن است خراب شوند، اما مهمترین دلایل این موارد عبارتند از:

  • دمای بالا یا ناهموار
  • ولتاژ شارژ شناور نادرست
  • پیوندها یا اتصالات بین سلولی را قطع کنید
  • از بین رفتن الکترولیت به دلیل خشک شدن یا خرابی مورد
  • عدم نگهداری / پیری.
  1. عملکرد باتری به طور معمول چگونه اندازه گیری می شود؟

باتری ها به طور کلی برای 100+ تخلیه و شارژ مجدد درجه بندی می شوند. با این حال، بسیاری از باتری ها پس از 10 بار تخلیه، کاهش قابل توجهی در ظرفیت شارژ را نشان می دهند. هرچه شارژ باتری کمتری را بپذیرد، زمان کمتری می تواند ارائه دهد. به دنبال باتری هایی با طراحی سرعت بالا باشید که عملکرد پایدار را برای مدت طولانی خدمات حفظ کند.

  1. برنامه خدمات UPS باید شامل چه مواردی باشد؟

هنگام ارزیابی برنامه های خدماتی، به مواردی که تحت پوشش نیستند و مواردی که تحت پوشش نیستند توجه ویژه داشته باشید. موافقت نامه ها و ضمانت های پشتیبانی برای مدل های بزرگ UPS معمولاً فقط لوازم الکترونیکی داخلی را شامل می شوند و پوشش باتری نیز به عنوان گزینه اضافی در دسترس است. یک برنامه خدمات جامع و جامع باید شامل موارد زیر باشد:

این مطلب را از دست ندهید   مدت زمان روشن بودن کامپیوتر با ups

قطعات الکترونیکی UPS و پوشش نیروی کار: این اجزا basic اصلی برق UPS را شامل می شود، به استثنای باتری.

قطعات باتری و پوشش نیروی کار با UPS: برای جلوگیری از خرابی UPS، باتری ها باید حداقل هر 5 سال تعویض شوند. باتری هایی که مرتباً تخلیه می شوند یا در محیط گرم استفاده می شوند باید بیشتر تعویض شوند.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه: بازدیدهای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به تکنسین های میدانی اجازه می دهد تا سالانه اجزای UPS و / یا باتری را بازرسی، آزمایش، کالیبراسیون و ارتقا دهند و از عملکرد مشخص شده توسط کارخانه اطمینان حاصل کنند. شما همچنین می توانید خدمات نظارت از راه دور را به برنامه نگهداری خود اضافه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)