نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع مختلف سیستم های یو پی اس/ هر سه فناوری اصلی منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) جایگاه خود را در حفاظت از زیرساخت های توزیع شده IT امروزی به ویژه در لبه شبکه دارند. هر فناوری مزایای خود را دارد و ممکن است هر کدام برای پیکربندی حفاظت از توان مقرون به صرفه، به ویژه در سیستم‌های پیچیده، ضروری باشند.

انتخاب یک UPS برای برنامه خاص شما مستلزم بررسی تعدادی از عوامل است. اندازه بار، مکان و اهمیت تجهیزاتی که قرار است محافظت شوند، در هنگام انتخاب یک یو پی اس برای پشتیبان گیری برق، کلیدی هستند، و همچنین ملاحظات بودجه ای. سه نوع اصلی پیکربندی سیستم یو پی اس عبارتند از تبدیل دوگانه آنلاین، تعاملی خطی و آفلاین (که به آن ها آماده به کار و پشتیبان باتری نیز می گویند). این سیستم های یو پی اس با نحوه حرکت برق از طریق واحد تعریف می شوند.

تبدیل دوگانه آنلاین

برق AC پس از تولید پایدار و تمیز است. اما در حین انتقال و توزیع، در معرض کاهش ولتاژ، افزایش ناگهانی و خرابی کامل است که ممکن است عملکرد رایانه را مختل کند، باعث از بین رفتن داده ها و آسیب به تجهیزات شود. هنگامی که صحبت از حفاظت از بارهای حیاتی IT به میان می آید، تنها فناوری تبدیل دوگانه آنلاین به طور کامل در برابر همه این مشکلات برق محافظت می کند و بالاترین سطح امنیت را برای شبکه ها فراهم می کند.

یک سیستم UPS آنلاین معمولاً تبدیل دوگانه نیز نامیده می شود زیرا برق ورودی به جریان مستقیم (DC) تبدیل می شود و سپس به AC تبدیل می شود. این طراحی AC-DC/DC-AC درجه جداسازی بار را از بی نظمی های منبع اصلی تضمین می کند.

UPS آنلاین منبع تغذیه AC ورودی را می گیرد و با استفاده از یک یکسو کننده برای تغذیه باتری و بار متصل از طریق اینورتر به DC تبدیل می کند تا هیچ کلید انتقال برق لازم نباشد. اگر ورودی AC اصلی خراب شود، یکسو کننده از مدار خارج می شود و باتری ها جریان برق را به دستگاه متصل به UPS حفظ می کنند. هنگامی که برق ورودی AC بازیابی می شود، یکسو کننده بار بیشتر را حمل می کند و شروع به شارژ باتری ها می کند.

این مطلب را از دست ندهید   ولتاژ خروجی کم در ups

از آنجایی که برق به طور مداوم از طریق یک UPS آنلاین عبور می کند، خروجی یک موج سینوسی کامل است. این نوع یو پی اس از بار بحرانی تقریباً از تمام اختلالات برق، از جمله هارمونیک های ظریف و اعوجاج شکل موج محافظت می کند.

انواع مختلف سیستم های یو پی اس

این بدان معناست که کیفیت برق UPS آنلاین به طور قابل توجهی بهتر از سایر فناوری ها است. فن‌آوری‌های آفلاین و لاین تعاملی با قطع کردن قله‌ها و دره‌ها، افزایش قدرت یا تغییر به پشتیبان‌گیری باتری، تأثیر افزایش‌ها، نوسانات و افت‌ها را کاهش می‌دهند. با این حال، در مسیر عادی یک موج سینوسی الکتریکی، اکثر نوسانات توان به تنهایی باقی می مانند. یو پی اس آنلاین موج سینوسی را بازسازی می کند، نه صرفاً تهویه کردن منابع خام.

Line-Interactive

سیستم‌های UPS تعاملی خطی هم تهویه انرژی و هم پشتیبان‌گیری از باتری را فراهم می‌کنند. این فناوری به ویژه در مناطقی که قطعی برق نادر است، اما نوسانات برق رایج است، موثر است. سیستم‌های UPS تعاملی خطی، طیف وسیعی از نوسانات ولتاژ ورودی را قبل از تغییر به باتری پشتیبان پشتیبانی می‌کنند.

فراتر از پشتیبان گیری باتری، UPS های تعاملی خطی کنترل بسیار بهتری بر نوسانات برق نسبت به سیستم های آفلاین ارائه می دهد. مزیت حیاتی UPS اینتراکتیو خط، مدار تقویت ولتاژ و محدوده ولتاژ ورودی است که UPS می پذیرد. هرچه دامنه وسیع تر باشد، محافظت کامل بیشتری خواهید داشت.

فناوری UPS تعاملی خطی، تهویه انرژی را با 4 تا 6 میلی ثانیه قطع برق در هنگام انتقال به پشتیبان باتری فراهم می‌کند و در برابر رایج‌ترین مشکلات برق تجربه‌شده در شبکه محافظت می‌کند. در اینجا یو پی اس سطح ولتاژ را نیز کنترل می کند و زیر و بیش ولتاژ را متعادل می کند. این فناوری انتخاب خوبی بین حفاظت معقول و هزینه های عملیاتی متوسط ​​فراهم می کند.

این مطلب را از دست ندهید   عملکرد UPS SDC6000X-RT-3U

با UPS های تعاملی خطی، اینورتر بخشی از خروجی می شود و همیشه روشن است. اینورتر می‌تواند به صورت معکوس برای شارژ باتری در حالی که ورودی AC معمولی است عمل کند و در صورت خرابی ورودی به برق باتری تبدیل شود، که فیلتر و تنظیم ولتاژ را فراهم می‌کند. سیستم‌های UPS تعاملی خطی برای تنظیم نیرو به باتری متکی هستند، بنابراین این نوع نسبت به سیستم‌های UPS آنلاین که قدرت را از طریق فرآیند تبدیل مضاعف شرطی می‌کنند، بیشتر باتری خود را تخلیه می‌کنند.

هنگامی که برق ورودی AC قطع می شود، سوئیچ انتقال دستگاه باز می شود و برق از باتری به خروجی UPS می رسد. با اینورتر همیشه روشن و متصل به خروجی، UPS تعاملی خطی فیلتر بیشتری را ارائه می‌کند و در مقایسه با یک UPS آماده به کار، گذر زمان سوئیچینگ را کاهش می‌دهد. سیستم های UPS تعاملی خطی معمولاً در برنامه های رک مانت زیر 5000 VA استفاده می شوند.

پشتیبان گیری آفلاین / آماده به کار / باتری

یو پی اس آفلاین که UPS آماده به کار یا پشتیبان باتری نیز نامیده می شود، انتخابی مقرون به صرفه است. سیستم‌های UPS آفلاین بهتر به اندازه کافی سریع به باتری تغییر می‌کنند تا از ناهنجاری‌های برق جلوگیری کنند و قطعی‌های کوتاه را برطرف کنند. یک یو پی اس آفلاین در برابر بیشتر جهش ها محافظت می کند، اما در هنگام افت و نوسانات جزئی، قدرت کامل را حفظ نمی کند.

کلید کیفیت یو پی اس آفلاین، محدوده توانی است که دستگاه به جز قبل از تعویض باتری پشتیبان مصرف می کند. هرچه محدوده وسیع‌تر باشد، باتری کمتر تخلیه می‌شود و زمانی که برق قطع می‌شود، زمان پشتیبان‌گیری بیشتری در دسترس است. هر چه تعداد دفعاتی که یو پی اس به باتری پشتیبان سوئیچ می کند، عمر باتری کمتر می شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه کار سیستم UPS

فناوری یو پی اس آفلاین با کاهش ولتاژ اضافی در برابر بیشتر نوسانات برق محافظت می کند و به جلوگیری از بیش از 90 درصد تمام قطعی ها کمک می کند. یک سیستم UPS آفلاین برق AC را مستقیماً از طریق واحد، از کنار یک سوئیچ انتقال، به نقطه خروجی که بار محافظت شده وصل می‌کند، منتقل می‌کند.

هنگامی که قطع برق ورودی اتفاق می افتد، باتری داخلی و اینورتر که برق DC باتری را به AC تبدیل می کند، فعال شده و توسط سوئیچ انتقال به خروجی متصل می شود. معمولاً هنگام انتقال به باتری پشتیبان حدود 6 تا 8 میلی ثانیه قطع می شود.

این فناوری برای دستگاه های کمتر از 1500 VA مانند دفاتر کوچک، رایانه های شخصی خانگی و سایر برنامه های کاربردی کمتر مناسب است. یو پی اس آفلاین گزینه خوبی برای کسانی است که به ظرفیت و هزینه کمتری نیاز دارند. فناوری یو پی اس آفلاین حفاظت از پشتیبان گیری برق را برای تجهیزات دسکتاپ، کنسول های بازی، ایستگاه های کاری، شبکه های بی سیم و سایر لوازم الکترونیکی فراهم می کند.

در طول قطع برق، زمان اجرا کافی را برای صرفه جویی در کار در فرآیند و تکمیل خاموش کردن منظم تجهیزات فراهم می کند. بیشتر سیستم‌های یو پی اس آفلاین، علاوه بر پشتیبان‌گیری برق، حفاظت اولیه از نوسانات را نیز ارائه می‌کنند.

سیستم یو پی اس چه استفاده ای دارد

0/5 (0 نقد و بررسی)