نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

“زمان اجرا” به مدت زمانی اشاره دارد که یک یو پی اس پس از قطع برق اصلی برق را تامین می کند. زمان استاندارد کارکرد باتری برای یک یو پی اس معمولی حدود 5 تا 10 دقیقه تحت بار کامل و تقریباً دو برابر آن در زیر نیم بار است. زمان ها اغلب به صورت دقیقه تحت بار کامل و نیمه بار ذکر می شوند. در این مقاله مدت کارکرد یو پی اس مورد بررسی قرار می گیرد.

مدت کارکرد یو پی اس

بررسی زمان مدت کارکرد یو پی اس

زمان مدت کارکرد یو پی اس و باتری در هنگام قطع برق تابعی از بار جاری روی باتری و اندازه باتری است. تقاضا برای جریان توسط تجهیزات در حال تغذیه بر حسب “آمپر” بیان می شود. مقدار “ولتاژ” ذخیره شده در یک باتری بر حسب “آمپر ساعت” بیان می شود. (یک آمپر ساعت جریان یک آمپر برای یک ساعت.)

اگر می‌خواهید بدانید که مجموعه‌ای از تجهیزات چه مدت از باتری یو پی اس کار می‌کند، جریانی را که دستگاه می‌کشد را به آمپر اضافه کنید و آمپر ساعت‌های UPS را بر آن عدد تقسیم کنید. (مثلاً ½ A بار آمپر روی باتری 2 آمپر ساعت به مدت 4 ساعت کار می کند.)

بنابراین، منطقی است که هرچه بار نسبت به اندازه باتری کمتر باشد، زمان کار طولانی‌تر است. بزرگ کردن یک یو پی اس نسبت به بار، یکی از راه های افزایش زمان اجرا است. برخی از مدل‌های UPS امکان اتصال بسته‌های باتری خارجی ویژه به UPS را برای افزایش زمان کار می‌دهند. با تامین کننده یا مشخصات محصول بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   از کار افتادن سیستم UPS

یک باتری ولتاژ کامل را در کل عمر آمپر ساعت نامی خود تامین نمی کند. مقداری کاهش ولتاژ در پایان کارکرد باتری اتفاق می افتد، درست همانطور که چراغ قوه کم نور می شود اما همچنان کار می کند.

برخی از UPS ها هنگامی که این کاهش ولتاژ قریب الوقوع باشد، خاموش شدن خودکار یا هشدار را ارائه می دهند. بنابراین، اگر در صورت قطع برق، زمان کارکرد باتری مورد نیاز خاصی را دارید، بهتر است کمی فضای سر در آمپر ساعت در کنار آنچه محاسبه می‌کنید داشته باشید.

انتخاب باتری مناسب برای یو پی اس

برای مدت کارکرد یو پی اس “بازار متوسط” و بالاترین خط دارای باتری های قابل تعویض هستند. از آنجایی که حتی باتری هایی که به طور مداوم شارژ می شوند عمر مفید محدودی بین 3 تا 5 سال دارند، امکان تعویض آنها یک ویژگی خوب است. باتری های UPS با عملکرد عادی هیچ خطری ندارند. اما ، باید به درستی دفع شوند.

پیشرفت‌های اخیر در فناوری باتری، انتخاب‌هایی را در طراحی باتری برای کاربردهای مختلف و قیمت‌ها فراهم می‌کند. باتری های سرب اسیدی سنگین هستند و رایج ترین نوع مورد استفاده هستند. یک یو پی اس 600 وات حدود 30 پوند وزن دارد. یک دستگاه 2200 وات حدود 80 پوند وزن دارد.

یو پی اس های ساده و پیچیده به طور یکسان دارای نشانگرهای هشدار دهنده برای از دست دادن برق اصلی و باتری کم هستند. زمانی که باتری به پایان عمر مفید خود می رسد و نیاز به تعویض دارد، یک هشدار نیز نشان می دهد. در برخی از مدل‌های UPS می‌توان وضعیت باتری را از راه دور از طریق پیوندهای ارتباطی RS232 یا اترنت کنترل کرد.

این مطلب را از دست ندهید   باتری شارژر صنعتی چیست؟

بیشتر بدانید: روش های افزایش عمر باتری یو پی اس

0/5 (0 نقد و بررسی)