نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دستگاه های UPS و انواع آن

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) وسیله ای است که به کامپیوتر اجازه می دهد تا در زمان از دست رفتن منبع اولیه یا برق ، حداقل برای مدت کوتاهی کار کند. دستگاه های UPS همچنین از محافظت در برابر نوسانات برق محافظت می کنند. یو پی اس حاوی باتری است که هنگامی که دستگاه از دست دادن منبع انرژی مواجه می شود ، وارد می شود. وقتی تمام برق ذخیره ای تمام شد ، هر داده موجود در حافظه دسترسی تصادفی رایانه شما (RAM) پاک می شود. هنگامی که پراکندگی یا نوسانات برق اتفاق می افتد ، یک UPS در حال افزایش کارکرد است تا به کامپیوتر آسیب نرساند.

UPS در مرکز داده

هر UPS از طریق یکسو کننده جریان ورودی AC را به DC تبدیل می کند و با یک اینورتر آن را به عقب برگرداند. باتری ها یا مگس های فلزی انرژی را برای استفاده در یک خرابی ابزار ذخیره می کنند. یک مدار بای پس از چرخش در اطراف یکسو کننده و اینورتر جریان می یابد و بار IT را با استفاده از ابزار ورودی یا توان تولید کننده جریان می دهد.

در حالی که معمولاً سیستم های UPS به طرح های دو طرفه تبدیل ، خط تعاملی و آماده به کار گفته می شوند ، این اصطلاحات به طور متناقض مورد استفاده قرار می گیرند و تولید کنندگان آنها را بطور متفاوت پیاده سازی می کنند.

انواع یو پی اس ها و ویژگی های اصلی آنها

ولتاژ و فرکانس مستقل (VFI): سیستم های UPS مستقل از ولتاژ و فرکانس (VFI) تبدیل دوگانه یا مضاعف نامیده می شوند زیرا جریان ورودی AC برای نگه داشتن باتری و درایو اینورتر به DC اصلاح می شود. اینورتر دوباره برق AC پایدار را برای اجرای تجهیزات IT ایجاد می کند.

نحوه عملکرد UPS SSP3000X-RT

با قطع برق ، باتری ها اینورتر را هدایت می کنند ، که بار کار IT را ادامه می دهد. پس از برقراری مجدد برق ، از طریق ابزار یا ژنراتور ، یکسوساز جریان مستقیم (DC) را به اینورتر منتقل می کند و همزمان باتری ها را شارژ می کند. اینورتر تمام وقت را اجرا می کند. ورودی آب و برق کاملاً از خروجی جدا شده و بای پس فقط برای ایمنی نگهداری و یا در صورت خرابی الکترونیک داخلی استفاده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه عملکرد UPS SFR5000-DT-BLK

از آنجا که در قدرت تحویل تجهیزات IT ، هیچ خرابی وجود ندارد ، به طور کلی قطع کننده گسل خلا (VFI) قوی ترین شکل UPS محسوب می شود. بیشتر سیستم ها فرکانس خروجی را با ورودی همزمان می کنند ، اما این ضروری نیست ، بنابراین هنوز مستقل از فرکانس هستند.

ولتاژ مستقل (VI): ولتاژ مستقل ولتاژ (VI) یا UPS های تعاملی خط واقعی ولتاژ خروجی کنترل شده دارند ، اما همان فرکانس خروجی با ورودی است. استقلال فرکانس به ندرت دغدغه قدرت در کشورهای توسعه یافته است. منبع تغذیه مستقیم به تجهیزات خروجی و تجهیزات IT تغذیه می شود و یکسو کننده باتری ها را شارژ می کند.

اینورتر به موازات خروجی ، جبران ولتاژ را کاهش می دهد و به عنوان یک فیلتر فعال برای سنبله ولتاژ و هارمونیک عمل می کند. تلفات یکسو کننده و اینورتر تنها در هنگام نوسان برق وارد می شود. هواپیماهای پروازی و مجموعه های موتور / ژنراتور نیز به عنوان VI واجد شرایط هستند.

هنگام قطع برق ، یا ولتاژ از محدوده خارج می شود ، بای پس به سرعت از ورودی جدا می شود و باتری اینورتر را هدایت می کند. با بازگرداندن قدرت ورودی ، بای پس دوباره ورودی را درگیر می کند ، باتری ها را دوباره شارژ می کند و ولتاژ خروجی را ثابت نگه می دارد. فروشندگان UPS که از منابع برق موازی استفاده می کنند ادعا می کنند از دست دادن قابلیت اطمینان نیستند. نتیجه آن حدود 98٪ راندمان انرژی است.

ولتاژ و فرکانس وابسته (VFD): ولتاژ و فرکانس وابسته (VFD) یا UPS آماده به کار ، از نظر عملیاتی شبیه به VI است و گاهی به اشتباه خط تعاملی خوانده می شود. در سیستم های معمولی VFD ، اینورتر خاموش است ، بنابراین می تواند تا 10 تا 12 میلی ثانیه (ms) طول بکشد تا قدرت ایجاد کند. این شکست باعث خراب شدن سرورها می شود و باعث می شود UPS های قدیمی VFD از نظر مرکز داده مناسب نباشند.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی بهترین یو پی اس های توشیبا

مفاهیم جدید VFD قدرت تولید اینورتر را در مدت 2 ثانیه پس از فعال سازی دارند. بای پس بطور معمول ، دقیقاً مانند VI ، درگیر است ، بنابراین تجهیزات مستقیماً از ابزار یا ژنراتور کار می کنند. از آنجایی که اینورتر تا زمان قطع برق کار نمی کند ، هیچ گونه کنترل ولتاژ یا انرژی مصرفی وجود ندارد ، کارایی تا 99٪ را امکان پذیر می کند. قطع برق یا ولتاژ خارج از محدوده ، سوئیچ بای پس را باز می کند و ورودی را از خروجی جدا می کند. اینورتر شروع به کار از باتری ها می کند. یکسو کننده فقط به اندازه کافی بزرگ است تا بتواند باتری را شارژ کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)