نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه خودتان باتری UPS را تغییر دهیم [مراحل DIY]

آیا می توانیم باتری یو پی اس را خودمان در خانه عوض کنیم؟ ما معمولاً برای مشاغلی که می توانیم خودمان با انجام دستورالعمل های گام به گام و با کمی دقت انجام دهیم، با یک تکنسین کامپیوتر تماس می گیریم. تعویض باتری داخلی موضوع مهمی نیست و به راحتی می توانیم آن را تغییر دهیم. دو نوع یو پی اس وجود دارد که شامل یو پی اس آفلاین و آنلاین است. در بین این دو، UPS آفلاین است که ما در خانه یا دفتر کار خود استفاده می کنیم و به راحتی باز می شود. فقط یک باتری وات 500 یا 650 ولت در یو پی اس وجود دارد و دارای ولتاژ 12 ولت و 7 ولت است.

چه زمان مناسب برای تغییر باتری است؟

در حالت عادی، هنگامی که منبع تغذیه قطع می شود، تجهیزات شما به دلیل باتری UPS هنوز برای مدتی کار می کنند. اگر با قطع شدن منبع تغذیه تجهیزات شما خاموش شود، این بدان معنی است که باتری شما تمام شده و زمان آن برای تعویض باتری است. عمر عادی یک باتری از مارک به مارک دیگر تقریباً 1 تا 2 سال است. ما به شما آموزش می دهیم که چگونه خودتان در خانه باتری را عوض کنید و نیازی به تماس با مهندس سرویس نیست.

مراحل جایگزینی باتری UPS

برای نمایش، ما از UPS آفلاین مارک APC 500 VA استفاده می کنیم. مراحل مورد نیاز برای تعویض باتری در سایر سیستم های مشابه UPS کم و بیش یکسان خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   منبع تغذیه بدون وقفه یا UPS

مرحله 1

پیچ ها را از پشت باز کنید.

مرحله 2

پس از باز کردن پوشش، نمای داخلی را مشاهده خواهید کرد.

مرحله 3

متوجه خواهید شد که باتری توسط یک گیره در موقعیت خود نگه داشته شده است، بنابراین با برداشتن پیچ های دو طرف آن، این گیره را باز کنید.

مرحله 4

کابلهای RED و BLACK را از انگشتان آن باز کنید همانطور که در زیر نشان داده شده است:

مرحله 5

باتری را از UPS خارج کنید.

مرحله 6

باتری جدید را وارد کنید، کابل های سیاه (زمین) و قرمز (+12 ولت) را به ترمینال های باتری وصل کنید و گیره نگهدارنده باتری را دوباره نصب کنید.

مرحله نهایی

درب را ببندید و پیچ های باز شده در مرحله 1 را نصب کنید.

بازیابی پشتیبان باتری UPS

بنابراین اکنون با اجزای داخلی UPS آشنا شده اید و می دانید که چگونه باتری UPS را عوض کنید. با این کار مشکل عدم تهیه پشتیبان باتری از UPS نیز برطرف خواهد شد. در موارد نادری که با تغییر باتری مشکل پشتیبان برطرف نشود، باید مدار شارژ کارت الکترونیکی را بررسی کنید تا از مرکز خدمات مجاز بررسی شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)