نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تصور زندگی بدون برق امروزه تقریبا غیرممکن است. زندگی در تاریکی مطلق حتی برای چند ساعت غیرقابل تصور است. به همین دلیل است که UPSها، خواه خورشیدی، سنتی، UPS یا هر چیز دیگری، به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده اند. اما اگر مشکل شارژ باتری خورشیدی دارید یا باتری UPS شارژ نمی شود، ممکن است باعث نگرانی شود. در زیر تعدادی از پاسخ‌ها به سوال «چرا UPS من شارژ نمی‌شود» و راه‌حل‌هایی برای نحوه شارژ نشدن UPS در صورت کار نکردن فهرست کرده‌ایم.

شارژ نشدن UPS

شارژ نشدن UPS و باطری خراب

برای شارژ نشدن UPS اگر باتری UPS شما شارژ نمی شود، یکی از دلایل آن می تواند این باشد که باتری UPS شما از بین رفته و قادر به نگه داشتن شارژ نیست. اگر اینطور است، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید جز اینکه آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید. خوشبختانه امروزه می‌توانید به راحتی یک باتری UPS را به صورت آنلاین یا آفلاین خریداری کنید.

شارژ نشدن UPS و فیوزهای ذوب شده

برای شارژ نشدن UPS شارژ بیش از حد یا استفاده بیش از حد از UPS می تواند منجر به ذوب شدن یا منفجر شدن کامل فیوز شود. جدای از این، اتصال کوتاه یا قطبیت معکوس نیز می تواند منجر به شارژ نشدن باتری UPS یا UPS شما شود. در این موارد، بهتر است از یک متخصص مشاوره بگیرید و اجازه دهید یک دستگاه جدید نصب کند.

اتصالات سست

گاهی اوقات، ممکن است متوجه شوید که UPS اصلی روشن است اما شارژ نمی شود. حتی پس از اینکه آن را برای مدت زمان قابل توجهی شارژ کردید. این ممکن است به دلیل شل بودن اتصالات یا عدم اتصال باتری به UPS شارژ باشد. UPS را خاموش کنید، یک بار دیگر اتصالات را بررسی کنید و سپس آن را روشن کنید تا ببینید درست کار می کند یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   نشانه خرابی باتری یو پی اس

شارژ نشدن UPS و یکسو کننده های سوخته

یکسو کننده ها بخش مهمی از یک UPS هستند. آنها به عنوان مبدل برای تبدیل AC به DC عمل می کنند. اگر به دلیل استفاده بیش از حد یا گرمای زیاد یا دلایل دیگر بسوزند، شارژ باتری فورا متوقف می شود. شما باید UPS را توسط یک تکنسین یا یک متخصص بررسی کنید و آن را تعمیر کنید. مطمئن شوید که مدار داخلی خوب است، فن های خنک کننده کار می کنند و UPS در نقطه داغ قرار نمی گیرد تا در آینده از این مشکل جلوگیری شود.

UPS قطع شده

برای شارژ نشدن UPS اگر برق بیش از حد توسط وسایل شما تحت بار UPS مصرف می شود، ممکن است باعث خاموش شدن فوری آن شود. از این نگران نباشید، زیرا ممکن است UPS به تازگی به دلیل افزایش بار قطع شده باشد. کافیست پس از مدتی انتظار دکمه ریست موجود در UPS را فشار دهید تا برق دوباره برگردد.

زنگ هشدار به طور مداوم

به دلیل اضافه بار یا گیرکردن فن خنک کننده، دمای UPS می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد و باعث می شود زنگ به طور مداوم بوق بزند. در این مرحله، UPS ممکن است به کلی از کار بیفتد. برای رفع این مشکل، وسایلی که روی UPS کار می کنند را خاموش کنید و بگذارید UPS خنک شود. فن باید شروع به کار کند و آلارم خاموش می شود.

پایانه های باتری خورده شده

برای شارژ نشدن UPS اگر به دلیل رطوبت یا آب، پایانه های باتری شما به نحوی خورده شود، ممکن است بلافاصله شارژ آن متوقف نشود، اما شارژ مجدد به تدریج کوتاه می شود. راه‌حل‌های تمیزکننده‌ای وجود دارد که می‌توانند پایانه‌ها را کاملاً تمیز کرده و دوباره آن‌ها را شبیه نو کنند. اکنون UPS را شارژ کنید و هیچ مشکلی نخواهید داشت.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی نیاز خود برای خرید UPS

بیشتر بدانید: مشخصات یو پی اس CyberPower OR1500PFCLCD

0/5 (0 نقد و بررسی)