نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه اندازی مکرر Back-UPS / مشکل رایج احتمالی زیادی وجود دارد که در آن یک محصول Back-UPS ممکن است تجهیزات متصل را رها یا راه اندازی مجدد کند. در زیر مشکلات بالقوه به ترتیب مرتب شده است.

تجهیزات متصل به پریزهای اشتباه

بررسی: سیم برق ورودی تجهیزات را که خاموش می‌شود دنبال کنید و به پریز وصل شده روی محصول Back-UPS بروید، اگر روی برچسب پریز عبارت “Battery Backup” وجود نداشته باشد، به همین دلیل است که بار را رها کرده است. .

راه حل: همه پریزهای یک محصول Back-UPS در صورت بروز اختلال در برق، برق پشتیبان را تامین نمی کنند. تجهیزات را از برق بکشید و مطمئن شوید که تجهیزات حیاتی شما به پریزهایی با برچسب باتری پشتیبان متصل شده است. هر چیزی که نیازی به برق پشتیبان ندارد باید فقط به پریزهای محافظ برق وصل شود.

اضافه بار ظرفیت

بررسی: در بخش مشخصات فنی دفترچه راهنمای کاربر که همراه با محصول Back-UPS ارائه شده است، یک رتبه بندی وات ذکر شده است. این حداکثر واتی است که می‌توان به خروجی‌های باتری پشتیبان متصل کرد و در صورت بروز مشکل برق، همچنان زمان اجرا مناسبی داشت. اگر مقدار زیادی متصل باشد، نمی تواند توسط باتری پشتیبانی شود. لیستی از تمام تجهیزاتی که به محصول Back-UPS وصل می شوند تهیه کنید.

راه حل: تعیین کنید که در صورت قطع برق برای مدت زمان طولانی، چه تجهیزاتی باید روشن بماند. اینها چیزهایی هستند که باید به پریزهای پشتیبان باتری وصل شوند. بقیه باید فقط به پریزهایی وصل شوند که از باتری پشتیبانی نمی کنند. اگر مجموع وات تجهیزاتی که به پریزهای باتری وصل می شوند بیشتر از وات پریزهای باتری باشد، محصول Back-UPS در صورت اختلال در برق قادر به پشتیبانی از آن تجهیزات نخواهد بود.

راه اندازی مکرر Back-UPS

قطع کننده مدار قطع شد

بررسی: کلید مدار واقع در پشت یو پی اس یا نزدیک سیم ورودی را بررسی کنید. کلید مدار دارای برچسب “Press to Reset” است. در صورت وجود اضافه بار شدید در سمت خروجی UPS (یعنی تجهیزات بیش از حد به UPS وصل شده است) قطع کننده مدار “سقوط” یا خارج می شود.

این مطلب را از دست ندهید   راه حل های نگهداری از یو پی اس شما

راه حل: بار را کاهش دهید، سپس دکمه “بازنشانی” را به داخل فشار دهید. پس از فشار دادن مجدد به داخل، سعی کنید دستگاه را دوباره روشن کنید. اگر بریکر داخل نمی ماند، با APC در پشتیبانی فنی تماس بگیرید و مدل و شماره سریال را در دسترس داشته باشید.

UPS توان باتری موجود خود را تمام کرده است

بررسی: محصولات Back-UPS فقط می توانند برای مدت زمان محدودی انرژی باتری را تامین کنند تا اینکه دستگاه باید خاموش شود تا از تخلیه کامل محافظت کند. در برخی موارد، بسته به اندازه بار و اندازه باتری های محصول Back-UPS، ممکن است تنها چند دقیقه شارژ باتری داشته باشد. سعی کنید مشخص کنید که آیا UPS کمی قبل از خاموش شدن تجهیزات متصل، روی باتری بوده است یا خیر. به خاطر داشته باشید که اگرچه به نظر می رسد برق معمولی وجود دارد، بسیاری از مشکلات برق برای کاربر شفاف یا نامرئی هستند.

این مشکلات پیش بینی نشده برق، مانند اعوجاج شکل موج ولتاژ، اعوجاج هارمونیک، و واریانس فرکانس، باعث می شود UPS به باتری برود. ممکن است متوجه شده باشید که UPS شما برای مدت زمان بسیار کوتاهی به باتری می رود. بنابراین، آنچه ممکن است اتفاق بیفتد این است که به قدری باطری می شود که دستگاه زمان کافی برای شارژ مجدد نداشته باشد. در نهایت، یو پی اس خاموش می شود (و تمام تجهیزات متصل را رها می کند).

راه‌حل: اگر نرم‌افزاری که محصول Back-UPS با آن ارسال می‌شود نصب شده باشد، این اتفاق نمی‌افتد. می‌توان آن را به گونه‌ای پیکربندی کرد که به صورت Gracefully و بدون مراقبت خاموش شود. سپس وقتی برق به حد قابل قبول برگشت، برق را به پریزهای خود برمی گرداند و اگر تجهیزات به درستی پیکربندی شده باشد، باید راه اندازی مجدد شود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش کاهش هزینه با UPS

اگر این اتفاق اغلب بدون وجود مشکل سیاهی رخ می دهد، اکثر محصولات Back-UPS را می توان از طریق سوئیچ جلویی حساسیت زدایی کرد (در صورت امکان، دستورالعمل ها در دفترچه راهنمای محصول Back-UPS بیان می شود) و/یا از طریق APC. نرم افزار مدیریتی که محصول Back-UPS با آن ارسال شده است. نمونه ای از نرم افزار مدیریت PowerChute Personal Edition است.

تجهیزات متصل موج سینوسی تقریبی پلکانی را نمی پذیرند

بررسی: اگر تنها یکی از تجهیزات متصل به پریزهای پشتیبان باتری بیفتد در حالی که تجهیزات دیگر در پریزهای پشتیبان باتری در هنگام انتقال انرژی باتری روشن بمانند.

راه حل: محصولات Back-UPS یک تقریب مرحله ای از یک موج سینوسی را زمانی که دستگاه روشن است، خروجی می دهد. در حالی که این نوع موج برای رایانه ها و تجهیزات مرتبط با رایانه ایده آل است، اما ممکن است برای انواع دیگر بارها مانند بارهای موتور سازگار نباشد.

اگر از بارهای غیررایانه ای با یکی از UPS های ذکر شده در بالا استفاده می کنید، با مشخصات سازنده مشورت کنید تا تعیین کنید که آیا تجهیزات می توانند از یک “موج پله ای” خارج شوند یا خیر. اگر نمی تواند، به یک UPS نیاز دارد که در حالت روشن بودن باتری، یک موج سینوسی خالص را خروجی می دهد. مدل‌های تک فاز APC که موج سینوسی خالص تولید می‌کنند عبارتند از: Smart-UPS > 700VA، Matrix-UPS و Symmetra LX.

منبع تغذیه تجهیزات شما معیوب است و نمی تواند زمان انتقال محصول Back-UPS را مدیریت کند

بررسی: اگر تنها یکی از تجهیزات متصل به پریزهای پشتیبان باتری راه اندازی مجدد شود، در حالی که سایر تجهیزات موجود در خروجی های پشتیبان باتری هنگام انتقال انرژی باتری روشن می مانند.

راه حل: بسته به مدل UPS، زمان انتقال (زمان لازم برای انتقال دستگاه از On Line به On Battery) می تواند از 2 میلی ثانیه تا 8 میلی ثانیه متغیر باشد. کامپیوترهای مدرن و منابع تغذیه مرتبط با کامپیوتر می توانند قطع برق را تا 10 تا 20 میلی ثانیه “از طریق” عبور دهند. در واقع، بسیاری از آنها می توانند با فاصله 50 میلی ثانیه ای در قدرت دوام بیاورند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر یو پی اس قدیمی

اگر هنگامی که محصول Back-UPS به عملکرد On Battery منتقل می شود، تجهیزات در حال راه اندازی مجدد است، ممکن است مشکل از این باشد.

سعی کنید با اتصال دستگاه دیگری مشکل را مجدداً ایجاد کنید، دوشاخه UPS را بکشید (آن را روی باتری قرار می دهد) تا ببینید آیا وقتی UPS به باتری می رود آیا دستگاه جدید روشن و کار می کند یا خیر. اگر این کار را کرد، احتمال اینکه مشکلی در منبع تغذیه قطعه اصلی وجود داشته باشد، بیشتر است. در این شرایط باید از سازنده تجهیزات برای پشتیبانی بیشتر سؤال شود.

کابل ارتباطی متصل است اما هیچ نرم افزار مدیریت APC نصب نشده است.

بررسی: در اکثر محصولات Back-UPS یک پورت داده، پورت سریال یا پورت USB برای ارتباط با کامپیوتر در دسترس است. نرم افزار اختیاری است نه اجباری. محصول Back-UPS را بررسی کنید و ببینید آیا چیزی به این پورت متصل است یا خیر. اگر وجود داشته باشد و هیچ نشانه ای از نرم افزار مدیریت APC نصب شده روی رایانه وجود نداشته باشد، احتمال کمی وجود دارد که محصول Back-UPS بدون دلیل واضح خاموش شود.

راه حل: یا کابل را بردارید و نرم افزار را نصب نکنید زیرا اختیاری آن اجباری نیست، یا کابل را متصل بگذارید و نرم افزار را به درستی طبق دستورالعمل های دفترچه راهنمای کاربر محصول Back-UPS نصب کنید.

7 علت شایع خرابی یو پی اس

0/5 (0 نقد و بررسی)