نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نگهداری از یو پی اس/ اطمینان حاصل کنید که UPS همیشه با زمین الکتریکی خود در تماس است. آن را بیش از حد بارگذاری نکنید. اگر نشانه‌هایی از عملکرد نادرست یا عملکرد ضعیف داشت، آن را تا زمانی که تعمیر شود خم کنید یا آن را تعویض کنید. یو پی اس شما یک باتری داخل آن دارد. معمولاً از نوع سرب اسیدی است (آنهایی که برای سازنده ارزان‌ترین هستند)، اما گاهی اوقات از باتری‌های لیتیومی و ژل سل استفاده می‌شود.

باتری تا حد زیادی آسیب پذیرترین و مستعد خرابی UPS شماست. اگر UPS خود را به اندازه کافی طولانی دارید، احتمالاً با باتری مشکل خواهید داشت. هر شش ماه تا یک سال یا بیشتر باید سنسور باتری یو پی اس خود را مجدد کالیبره کنید و هر چند سال یک بار باید باتری ها را تعویض کنید.

قراردادهای خدماتی

برخی از UPS های درجه یک مصرف کننده و همه UPS هایی که برای استفاده جدی از مرکز داده طراحی شده اند را می توان با قراردادهای خدمات فروشنده خریداری کرد. اینها برای واحدهای ارزان قیمتی که می توانند با قیمت ارزان از فروشگاه لوازم الکترونیکی محلی جایگزین شوند، منطقی نیست. اگر شما یک فروشگاه فناوری اطلاعات هستید که تعداد زیادی UPS در محوطه دانشگاه پراکنده شده است، بسته به شرایط ممکن است قرارداد خدمات منطقی باشد. اگر یک یو پی اس بزرگتر در محدوده 5-10 KVA دارید، یک قرارداد خدمات ممکن است یک محافظ ارزشمند در برابر زمان توقف طولانی مدت باشد.

نگهداری از یو پی اس

افزایش عمر باتری

برای افزایش عمر باتری، (الف) از تخلیه عمیق خودداری کنید و (ب) آنها را در معرض گرما، سرما یا رطوبت شدید قرار ندهید. متأسفانه برای جلوگیری از تخلیه عمیق یو پی اس خود کار زیادی نمی توانید انجام دهید به جز زندگی در منطقه ای که قطعی برق کم و کوتاه است.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل راه اندازی مکرر Back-UPS

کالیبراسیون مجدد یو پی اس شما

کالیبراسیون زمان ماندگاری UPS شما در طول عمر باتری دقت خود را از دست می دهد. علامت معمول این مشکل این است که یو پی اس مدت زمان باقیمانده خود را در هنگام قطع شدن بیش از حد تخمین می زند، اما گاهی اوقات می تواند منجر به عدم شناسایی واقعی وضعیت بد باتری و در نتیجه علائم بسیار عجیب شود.

یو پی اس ها دارای یک روش کالیبراسیون مجدد در سیستم عامل خود هستند. به طور کلی شامل تخلیه عمیق و شارژ مجدد باتری در حالی که UPS در حالت تست ویژه است. دستور شما برای راه اندازی چنین کالیبراسیون مجدد با توجه به نرم افزار UPS شما متفاوت خواهد بود.

هنگام نصب باتری های جدید، همیشه باید این کار را انجام دهید (به زیر مراجعه کنید). ایده خوبی است که آن را هر شش تا دوازده ماه یک بار به عنوان تعمیر و نگهداری معمول انجام دهید، اما نه بیشتر از آن. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تخلیه عمیق عمر باتری شما را کوتاه می کند.

تعویض باتری های شما

همه یو پی اس های مدرن دارای هشدار باتری کم هستند و یک خودآزمایی دوره ای را انجام می دهند. در صورت نیاز به تعویض به شما هشدار می دهند. معمولاً هم نشانگر را چشمک می زنند و هم صدای زنگ می دهند. اگر دیمون مانیتورینگ راه‌اندازی کرده‌اید، آن‌ها به آن هشدار می‌دهند و احتمالاً ایمیل هشدار دریافت خواهید کرد. اگر زنگ هشدار را نادیده بگیرید، زمان آن تمام می شود، اما در فواصل زمانی تکرار می شود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر یو پی اس قدیمی

گاهی اوقات یک هشدار کاذب دریافت خواهید کرد. اگر زنگ هشدار دریافت کردید، ایده خوبی است که روز بعد به صراحت خودآزمایی UPS را راه اندازی کنید و ببینید که آیا زنگ از بین می رود (روش انجام این کار بسته به نرم افزار UPS شما متفاوت است). اگر زنگ هشدار دائمی است، باید باتری ها را تعویض کنید.

گزارش شده است که باتری های بد همچنین می توانند علائمی را ایجاد کنند که شبیه خرابی اینورتر یا الکترونیک کنترل ضعیف است. حتی اگر یو پی اس شما علائم صرع مانند تکرار آلارم ها و چشمک زن چراغ های پنل را نشان می دهد، باتری خراب اولین چیزی است که باید به آن شک کرد.

البته سازندگان یو پی اس ترجیح می دهند که کل یو پی اس خود را در صورت از بین رفتن باتری ها تعویض کنید، زیرا از این طریق درآمد بیشتری کسب می کنند. اما در واقع هیچ چیز منحصر به فرد یا جادویی در مورد باتری های UPS وجود ندارد. آنها انواع استانداردی هستند که برای کاربردهای دیگر مانند برق رسانی الکترونیک دریایی، با اتصالات استاندارد نیز استفاده می شوند. می توانید آنها را از منابعی غیر از سازنده یو پی اس خریداری کنید و گاهی اوقات آنها را با معادل های بهتر و ارزان تر جایگزین کنید.

قبل از سفارش تعویض، بهتر است تا هشدار باتری کم صبر کنید. نگه داشتن باتری ها در قفسه عمر آنها را کاهش می دهد مگر اینکه آنها را کاملاً شارژ نگه دارید.

باتری های قدیمی را در سطل زباله معمولی خود نریزید! آنها حاوی فلزات و اسیدهای سمی هستند. با محیط خود مهربان باشید و آنها را برای بازیافت به یک مهمان واجد شرایط بسپارید. اکثر فروشندگان باتری با خوشحالی این کار را برای شما انجام می دهند. در غیر این صورت، شرکت زباله محلی یا مرجع دفع زباله می توانند به شما توضیح دهند که چگونه و کجا آنها را به طور ایمن تحویل دهید.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات یو پی اس CyberPower EC650LCD

ممکن است چندین بار تخلیه و شارژ باتری های جدید طول بکشد تا به ظرفیت کامل برسند و کالیبراسیون زمان ماندن دقیق باشد. اگر یو پی اس شما دارای دو یا چند واحد باتری است و نرم افزار مانیتورینگ شما سطوح ولتاژ جداگانه ای را برای آنها گزارش می دهد، یکی از راه های تشخیص این است که واگرایی در سطوح ولتاژ را مشاهده کنید. وقتی سلول ها به ظرفیت کامل اسمی می رسند، ولتاژ آنها باید همگرا شوند.

عمر مفید یو پی اس چگونه تعیین می شود

0/5 (0 نقد و بررسی)