نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اجزای اصلی یک سیستم UPS/ چهار جزء اصلی در هر سیستم منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) تبدیل دوگانه آنلاین وجود دارد: Rectifier. باتری یو پی اس; معکوس کننده؛ و سوئیچ بای پس استاتیک. در ادامه در مورد اجزای اصلی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

یکسو کننده

یکسو کننده چندین عملکرد کلیدی را انجام می دهد. اولین مورد تبدیل برق ورودی از AC (جریان متناوب) به DC (جریان مستقیم). دومین نقش اصلی آن شارژ مجدد باتری ها است، در حالی که برق DC به اینورتر نیز می رسد.

بسته به اندازه UPS، ماژول یکسو کننده ممکن است شارژر باتری را در خود جای دهد. در سیستم های منبع تغذیه اضطراری کوچکتر (یعنی کمتر از 3 کیلو ولت آمپر) غیر معمول نیست که یکسو کننده و شارژر باتری اجزای جداگانه باشند.

یکسو کننده‌های UPS می‌توانند نوسانات ولتاژ ورودی گسترده را بپذیرند، به این معنی که سیستم می‌تواند بارهای اضافه یا نوسانات را بدون نیاز به درگیر کردن باتری‌ها کنترل کند.

باتری های یو پی اس

باتری های یک سیستم یو پی اس در صورت قطع برق برق اضطراری را تامین می کنند. یکسو کننده یا یک شارژر جداگانه تضمین می کند که باتری ها همیشه شارژ می شوند.

سیستم های باتری یو پی اس دارای حداقل یک رشته باتری هستند که تعداد باتری های مورد نیاز بسته به ولتاژ DC UPS می باشد. باتری های درون یک رشته به صورت سری به هم متصل می شوند، بنابراین اگر یک باتری منفرد از کار بیفتد، کل رشته نیز دچار مشکل می شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه کار سیستم UPS

برای سیستم های یو پی اس کوچکتر، باتری ها اغلب درون واحد هستند. در حالی که در راه حل های بزرگتر، باتری های UPS اغلب در کابینت های مستقل خود قرار می گیرند.

اجزای اصلی یک سیستم UPS

معکوس کننده

این جزء نیمه دوم تبدیل مضاعف را با تعویض ولتاژ DC از یکسو کننده یا باتری به خروجی AC که بار بحرانی را تغذیه می کند، انجام می دهد.

این فرآیند تبدیل (AC به DC به AC) و فیلتر کردن وقایع مانند جهش ‌ها، افتادگی ‌ها، نویز ها و نویز الکتریکی را صاف می ‌کند و اطمینان حاصل می ‌کند که خروجی نهایی یک شکل موج سینوسی خالص است.

سوئیچ بای پس استاتیک

در صورت بروز نقص در سیستم یو پی اس، این قطعه یک محافظ است. در صورت بروز خطا در یو پی اس، سوئیچ بای پس استاتیک به طور خودکار بار را به منبع تغذیه متصل می کند و یکسو کننده، باتری ها و اینورتر را دور می زند.

نیاز به انتقال به منبع اصلی ایده آل نیست زیرا برق طبق معمول در یک یو پی اس با تبدیل دوگانه آنلاین فیلتر یا تهویه نمی شود، اما این امر باعث می شود که تجهیزات در حین تعمیر یا تعویض یو پی اس به کار خود ادامه دهند.

سایر قطعات UPS

بسته به اندازه و نوع یو پی اس، چندین قطعه رایج دیگر وجود دارد که ممکن است شامل فن یا خازن باشد. علاوه بر این، اجزایی مانند یک بای پس تعمیر و نگهداری خارجی نیز وجود دارد که امکان حذف و/یا تعویض یو پی اس را بدون وقفه در بار، سرکوبگر های ولتاژ گذرا (TVSS) و نظارت مطابق با پروتکل مدیریت شبکه ساده (SNMP) فراهم می کند.

این مطلب را از دست ندهید   عوامل موثر بر عمر باتری

محاسبه اندازه باتری UPS

0/5 (0 نقد و بررسی)