نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

5 نکته برای نگهداری و نظارت بر باتری یو پی اس

برای نگهداری و نظارت بر باتری یو پی اس باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید عمر این دستگاه را افزایش دهید و استفاده ی بیشتری از دستگاه نمایید.

تست 1 باتری های UPS را برای پشتیبان گیری اضطراری مانیتور کنید

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) دستگاهی است که به کامپیوترها یا دستگاه های محاسباتی اجازه می دهد تا مدت زمانی بین زمان از دست رفتن منبع اصلی برق تا زمان برداشتن منبع تغذیه جایگزین، کار خود را ادامه دهند. همچنین از دستگاه های گفته شده در برابر ولتاژ برق محافظت می کند.

یو پی اس دارای یک باتری است که با شناسایی اتلاف انرژی از منبع اصلی، آن را شروع می کند. این باتری به عنوان منبع تغذیه ثانویه عمل می کند و اجازه می دهد قبل از تخلیه باتری، داده های موجود در رایانه یا دستگاه محاسباتی ذخیره شوند.

این باتری هایی که از UPS پشتیبانی می کنند، باید با مانیتورهای از راه دور کنترل شوند تا احتمال قطع شدن جریان برق و خرابی تجهیزات افزایش برق در شما به حداقل برسد. (درباره موجودی Re-Tron باتری های UPS بیشتر بدانید.)

  1.  دمای مناسب محیط UPS باتری را حفظ کنید

محیط اطراف باتری ها همان چیزی است که زندگی آنها را دیکته می کند. باتری ها نمی توانند در محیطی بسیار گرم یا خیلی سرد کار کنند زیرا این امر توانایی ذخیره و اتلاف انرژی آنها را به خطر می اندازد.

توصیه دما از سوی سازنده باید کاملاً رعایت شود. اعتقاد بر این است که افزایش دمای حد بالا باعث افزایش طول عمر باتری در هر 10 درجه می شود. اگر کارایی یک باتری در جریان باتری UPS به خطر بیفتد، این امر خطر بزرگی در زمان خرابی مرکز داده به وجود می آورد. از بین همه دلایل خرابی UPS، خرابی باتری نیمی از آنها را تشکیل می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   محافظت در برابر افزایش خط داده در ups

اینها باتری ها را به آسیب پذیرترین تجهیزات در سیستم UPS تبدیل می کنند، بنابراین نگهداری و نظارت زیاد را تضمین می کنند.

  1. به ادعاهای مربوط به طول عمر باتری UPS اعتماد نکنید: برای ایمن بودن باتری ها را مانیتور کنید

نظارت بر این باتری ها از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا برای اطمینان از همیشه نگه داشتن زمان کار در یک مرکز داده بسیار مهم هستند. عمر باتری ها در اکثر موارد سه برابر کمتر از عمر ادعا شده توسط سازندگان است.

یک عمل نظارت دقیق بر روی این باتری ها باعث کاهش بسیار زیاد فرکانس خرابی های پرهزینه در مراکز داده می شود. بنابراین اپراتورهای مرکز داده باید در کنار سایر تجهیزات به تعمیر و نگهداری باتری توجه زیادی داشته باشند.

  1. با کنترل باتری UPS از راه دور خطر آتش سوزی را کاهش دهید

هنگام نظارت بر عملکرد باتری، توجه ویژه به دمایی که در اتاق سرور ایجاد می کنند بسیار مهم است. این باتری ها همچنین می توانند هنگام استفاده از باتری های یون لیتیوم، در مرکز داده یک خطر آتش سوزی داشته باشند. چنین باتری هایی در معرض آتش سوزی هستند زیرا در معماری آنها یک لایه میانی وجود دارد که با ماده قابل اشتعال پوشانده شده است.

هدف از این لایه اطمینان از وجود حرکت کارآمد یونها در باتری است، زیرا این همان چیزی است که به باتری کمک می کند انرژی را توزیع کرده و شارژ را نیز ذخیره کند. برای جلوگیری از آتش سوزی، استفاده از راه حل های نظارت بر دمای اتاق برای اپراتورهای مرکز داده ضروری است.

این مطلب را از دست ندهید   منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) برای رایانه

هنگامی که باتری شروع به گرم شدن بیش از حد یا سو mal عملکرد آن می کند، این به راحتی از طریق نظارت از راه دور قابل تشخیص است و در نتیجه از آتش سوزی جلوگیری می شود.

5- ولتاژ شناور باتری های UPS را از طریق نگهداری منظم حفظ کنید

یکی دیگر از اقدامات اساسی در نگهداری باتری اطمینان از شارژدهی آنها به همان شکلی است که لازم است. تولیدکنندگان ولتاژ شناور یک باتری را لیست می کنند و اپراتورهای مرکز داده باید اطمینان حاصل کنند که این ولتاژ شناور به اندازه اندازه گیری شده در ورودی رشته باتری UPS تنظیم شده است.

این اطمینان می دهد که ولتاژ کافی برای شارژ باتری ها با مقداری که در محدوده مشخص شده سازنده است، وجود دارد. این اقدامات برای اطمینان از اینکه زمان خرابی مرکز داده به شدت خدشه دار نمی شود و همچنین از داده های ذخیره شده محافظت می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)