نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیستم UPS / وقتی صحبت از خرید دستگاه های پشتیبان برق در ایران می شود، دو گزینه اصلی در بازار وجود دارد: سیستم های منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) و ژنراتورها. هر دوی این دستگاه ها در اندازه های بسیار متنوعی تولید می شوند و تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. به عنوان یک صاحب خانه، قبل از انتخاب یکی از این واحدهای پشتیبان برق، باید همه چیز را در مورد تفاوت بین UPS و ژنراتور بدانید.

بنابراین، آیا باید یک یو پی اس انتخاب کنید یا یک ژنراتور؟ خوب، شما می توانید پس از مطالعه این مقاله، انتخابی آگاهانه در این زمینه داشته باشید. قبل از اینکه در مورد تفاوت بین یو پی اس و ژنراتور صحبت کنیم، اجازه دهید ابتدا بیشتر با این دستگاه ها آشنا شویم.

یو پی اس چیست؟

دستگاهی که با باتری کار می‌کند و در صورت قطع برق یا کاهش غیرقابل قبول ولتاژ پایین، منبع تغذیه را تامین می‌کند. سیستم های یو پی اس در اندازه های مختلفی تولید می شوند. به عنوان مثال، سیستم‌های یو پی اس کوچک برای تامین انرژی پشتیبان تنها برای چند دقیقه استفاده می‌شوند، که برای خاموش کردن صحیح کامپیوتر و ذخیره فایل‌های مهم شما کافی است، در حالی که سیستم‌های بزرگتر باتری کافی برای کارکردن تجهیزات الکتریکی مختلف در خانه شما برای چندین ساعت دارند. . آنها معمولاً با پنکه های سقفی و انواع مختلف چراغ های نصب شده در یک خانه متصل می شوند.

سیستم UPS

ژنراتور چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، ژنراتور دستگاهی است که قادر به تولید برق با تبدیل نیروی محرکه به نیروی الکتریکی برای استفاده در یک مدار خارجی است. امروزه انواع مختلفی از ژنراتورهای برق در بازار موجود است. این دستگاه ها در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شوند زیرا در بخش های خانگی، صنعتی و تجاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. از تامین انرژی یک اتاق واحد گرفته تا کل صنعت، میزان توانی که این دستگاه ها می توانند تولید کنند، بسته به اندازه آنها می تواند بسیار زیاد باشد. ژنراتورها در ایران بسته به مدل و ساخت خود می توانند با بنزین، گازوئیل یا گاز طبیعی کار کنند.

این مطلب را از دست ندهید   یو پی اس VENUS1300

یو پی اس یا ژنراتور: تفاوت های کلیدی بین این دو دستگاه

بیایید در مورد تفاوت بین یو پی اس و ژنراتور، که در نشانگرهای زیر مشخص شده است، بیاموزیم و دریابیم که برای خرید دستگاه های پشتیبان برق در ایران کدام گزینه برای شما بهترین است.

هدف

هر دو ژنراتور و سیستم های منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) برای استفاده به عنوان سیستم های پشتیبان برق طراحی شده اند. همانطور که گفته شد، سیستم‌های UPS برای تامین برق پشتیبان طراحی شده‌اند تا تجهیزات الکتریکی کوچک را در خانه شما بدون وقفه در هنگام قطعی کار کنند. آنها از وسایل متصل در برابر نوسانات برق محافظت می کنند. از سوی دیگر، ژنراتورها را می توان به منبع تغذیه اصلی متصل کرد زیرا برای کار با چندین دستگاه طراحی شده اند. این همچنین باعث می‌شود که مدل‌های بزرگتر ژنراتورها (که دارای گزینه برق آماده به کار هستند) برای استفاده در بخش‌های تجاری و صنعتی مناسب باشند.

عامل نگهداری

سیستم های یو پی اس با باتری کار می کنند، به این معنی که باید هر ماه سطح مایعات موجود در باتری خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خشک نمی شود، سیستم پشتیبان برق شما را خسته نمی کند و به آن آسیب نمی رساند. از سوی دیگر، ژنراتورهای برق در ایران با بنزین، گازوئیل یا گاز کار می کنند، که به این معنی است که آنها باید دائماً سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند. با این حال، هزینه نگهداری یک ژنراتور ممکن است بیشتر از هزینه نگهداری یک یو پی اس در خانه باشد. باتری سیستم یو پی اس شما از منبع برق خانه شما شارژ می شود، که ممکن است باعث افزایش قبض برق شما شود، اما ممکن است همچنان ارزان تر از راه اندازی یک ژنراتور باشد.

این مطلب را از دست ندهید   مبدل پنل خورشیدی

توجه: ژنراتورهای برق بیشتر از هر سیستم UPS برق تولید می کنند و چندین دستگاه را در یک زمان روشن می کنند، به همین دلیل است که برای کارکردن به سوخت بیشتری نیاز دارند.

عامل نویز

یکی از بزرگترین عواملی که مردم ترجیح می دهند ژنراتور را به یو پی اس بخرند، نویز است. ژنراتورهای برق با موتورهای احتراقی کار می کنند و به همین دلیل باعث آلودگی صوتی می شوند. افرادی که در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند، نمی‌توانند صدای بلند تولید شده توسط ژنراتورها را تحمل کنند، به‌ویژه زمانی که صدای آن با دیوارها و سقف یک ساختمان منعکس می‌شود.

با این حال، با برخی پیشرفت‌ها، فناوری عایق صدا در ژنراتورهای برق معرفی شده است. به همین دلیل است که این روزها به راحتی می‌توان انواع مدل‌های ژنراتور برق را پیدا کرد که آلودگی صوتی کمی ایجاد می‌کنند یا اصلاً آلودگی صوتی ندارند.

معرفی سیستم UPS آنلاین

0/5 (0 نقد و بررسی)