نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش رفع خرابی UPS

خرابی UPS / منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) یکی از ضروری ترین اجزای یک برق مرکز داده است. یو پی اس به عنوان حیاتی ترین تجهیزات فناوری اطلاعات عمل می کند. برق و توان پشتیبان را برای بارگیری در هر زمان که نیاز باشد فراهم می کند. UPS همچنین از تجهیزات فناوری اطلاعات در برابر ناخالصی های برق محافظت می کند. الکتریسیته ای که از شبکه می آید حاوی آلاینده هایی است که شامل هارمونیک، اضافه ولتاژ، افت، اسپایک و تورم می شود. سرورهای مرکز داده به شدت به این نوسانات حساس هستند. اگر بار IT تحت منبع تغذیه خام قرار گیرد، سرورها در برابر خرابی بسیار آسیب پذیر هستند. سرورها نیز ممکن است به دلیل ولتاژ بالا سوخته شوند.

عملکرد کلی  UPS

از این رو یک UPS برای عملکرد کلی مراکز داده حیاتی است. با این حال، یو پی اس نیز مستعد خرابی است. این سیستم ممکن است حتی زمانی که برق شهری پایدار باشد از کار بیفتد. خرابی های تصادفی UPS مانند این را می توان به راحتی با مکانیزم های بای پس خودکار حل کرد. یک سیستم هشدار از راه دور یا محلی به شما می گوید که آیا اقدام فوری لازم است یا خیر.

اما خرابی UPS مربوط به قطع برق شهری می تواند سخت باشد. این نوع خرابی منجر به خرابی برنامه ریزی نشده می شود. امروز به بررسی علل رایج خرابی UPS در مراکز داده می پردازیم. چه چیزی در مورد آن بدانید – و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید.

آشنایی با سیستم های UPS در مراکز داده

قبل از دانستن خرابی های UPS، ابتدا باید سیستم های UPS را بشناسید. یو پی اس مخفف منبع تغذیه بدون وقفه است. همانطور که گفته شد، دستگاهی است که یک منبع پشتیبان برق را فراهم می کند. همچنین برقی را که تجهیزات حیاتی فناوری اطلاعات را تامین می کند، تنظیم می کند.

این مطلب را از دست ندهید   عمر باتری های چرخه عمیق

سیستم های یو پی اس دارای باتری های ذخیره انرژی هستند. این تلفات برق کوتاه مدت را بین قطع برق شهری و سیستم های مولد پشتیبان متصل می کند. سیستم های یو پی اس معمولا تا 10 دقیقه یا بیشتر کار می کنند. فقط کافی است نان تست طولانی تا زمانی که ژنراتور کار را به دست بگیرد.

خرابی UPS

علل شایع خرابی یو پی اس

خرابی یو پی اس یکی از دلایل اصلی قطعی برق برنامه ریزی نشده در مراکز داده است. منجر به خدمات پرهزینه خرابی می شود و عملکرد کلی مراکز داده را مختل می کند. باتری ها عامل اصلی خرابی یو پی اس هستند. هر سیستم یو پی اس دارای مجموعه ای از باتری ها می باشد. یک خرابی باتری می تواند منجر به خرابی کل مجموعه شود. اساساً، بدون باتری، سیستم UPS نمی تواند کار کند.

فن ها نیز نقش عمده ای در خرابی یو پی اس دارند. اکثر سیستم های یو پی اس دارای چندین فن هستند. اگر این فن ها به درستی کار نکنند، سیستم بیش از حد گرم شده و خاموش می شود. به طور معمول، فن ها می توانند هفت تا 10 سال دوام بیاورند. بستگی به دفعات استفاده از آنها دارد. همچنین می تواند با دمایی که فن ها با آن کار می کنند متفاوت باشد. توجه داشته باشید که دمای آنها باید حدود 22 درجه سانتیگراد تا 25 درجه سانتیگراد (72 درجه فارنهایت تا 77 درجه فارنهایت) باشد.

خازن ها نیز برای عملکرد یو پی اس ضروری هستند. آنها نوک های ولتاژ را فیلتر می کنند. اگر خازن ها خراب شوند، سیستم یو پی اس کار نمی کند. به طور معمول، این اجزا نیز برای هفت تا 10 سال دوام می آورند. درست مانند فن ها، آنها نیز به دمایی که با آن کار می کنند بستگی دارند. اگر دما بالاتر باشد، خازن ها احتمالاً فورا منقبض می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای ساده برای فناوری یو پی اس هوشمند

در اینجا چند دلیل دیگر برای خرابی یو پی اس آورده شده است.

برق UPS تمام شد

خرابی یو پی اس گاهی اوقات به دلیل قطع برق است که بیشتر از باتری یو پی اس دوام می آورد.

  • یو پی اس های نگهداری نشده و بدون نظارت

ممکن است باتری های قدیمی در هنگام قطع برق تعویض نشده باشند. از این رو، سیستم UPS برق ذخیره شده کافی برای ادامه کار ندارد.

فیوزهای سوخته

گاهی اوقات یو پی اس به اشتباه در بای پس قرار می گیرد. در نتیجه فیوزها منفجر می شوند. فیوزهای یکسو کننده یا فیوزهای اینورتر نیز می توانند منفجر شوند.

اضافه بار یا Underloading

بارگذاری بیش از حد زمانی اتفاق می‌افتد که برق شبکه به برق بیشتری از آنچه که سیستم UPS می‌تواند ارائه دهد، نیاز دارد. این منجر به بای پس داخلی یو پی اس می شود. در ضمن زمانی که منبع تغذیه ای که به یو پی اس داده می شود کمتر از منبع تغذیه مورد نیاز آن باشد، زیر بارگذاری اتفاق می افتد.

خرابی خازن

خازن های AC و DC باید به طور مرتب تعویض شوند. قانون کلی طبق گفته سازندگان این است که خازن ها را هر پنج تا هفت سال یکبار تعویض کنید.

گرد و غبار ایجاد می شود

آلاینده های ایجاد شده در داخل یو پی اس می تواند باعث گرم شدن بیش از حد قطعات شود.

فن ها ممکن است کار نکنند

این می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد سیستم و خاموش شدن آن شود.

سیستم یو پی اس قدیمی

مانند هر دستگاه دیگری، یک سیستم یو پی اس فرسوده و قدیمی نمی تواند به خوبی کار کند. استفاده بیش از حد از سیستم های یو پی اس می تواند منجر به خرابی قطعات الکتریکی شود.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات یو پی اس CyberPower OR1000PFCRT2U

جلوگیری از خرابی یو پی اس

گاهی اوقات سیستم های UPS به طور خودکار به هشدارهای بای پس تغییر می کنند. این معمولاً به دلیل مسائل خارجی یا داخلی یا بدون هیچ دلیلی ایجاد می شود. به همین دلیل، هشدارهای بای پس معمولاً نادیده گرفته می شوند. اما این مورد نباید برای اپراتورها باشد. در این حالت، UPS نمی تواند تجهیزات IT را در برابر قطعی برق شهری ایمن کند. برق پشتیبان عملیاتی نیست. از این رو، نظارت بر مدل کار UPS ضروری است. تنظیمات لازم را انجام دهید تا UPS را در حالت کار لازم قرار دهید.

مراقب باتری ها باشید باتری های خراب یا ضعیف نیز نیاز به اقدام فوری دارند. مجموعه باتری که در هشت دقیقه کار می کند ممکن است در طول زمان کمتر کار کند. فقط پنج تا شش دقیقه کار می کند. گاهی اوقات ممکن است اصلاً بدون هیچ هشداری کار نکند.

خرابی باتری های سرب اسید یکی از دلایل اصلی خرابی یو پی اس است. باتری های یو پی اس همیشه باید کنترل شوند حتی اگر نسبتا نو باشند. باتری ها باید حداقل هر سال تست شوند. اگر باتری ها به درستی نظارت نشوند، ممکن است اصلاً کار نکنند.

فیلترهای هوا را نیز کنترل کنید. فیلترهای هوای کثیف می توانند منجر به گرم شدن بیش از حد و ضعیف شدن قطعات داخلی یو پی اس شوند. پس حتما فیلترهای هوای موجود در تاسیسات را تمیز کنید.

اطمینان حاصل کنید که دمای مناسب را در ذخیره سازی سیستم های یو پی اس و باتری ها حفظ می کنید. دمای بالای اتاق می تواند منجر به خرابی خنک کننده شود. و همچنین گرم شدن بیش از حد سیستم های UPS و زمان از کار افتادن تجهیزات.

7 علت شایع خرابی یو پی اس

0/5 (0 نقد و بررسی)