نمایندگی تعمیر یو پی اس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

به عنوان قلب هر منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)، باتری‌های داخل واحد، حیاتی‌ترین جزء برای اطمینان از زمان کار مداوم هستند. با این حال، به خوبی مستند شده است که باتری ها نیز آسیب پذیرترین عنصر در یک سیستم UPS هستند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که تا 20 درصد از خرابی‌های UPS را می‌توان به باتری‌های بد نسبت داد و خرابی باتری به‌عنوان علت اصلی کاهش بار و از کار افتادن سیستم در هنگام قطع برق است. در حالی که مراحلی وجود دارد که می توانید برای کمک به افزایش طول عمر باتری انجام دهید، تمام باتری های UPS بدون در نظر گرفتن سازنده UPS در نهایت نیاز به تعویض خواهند داشت. درک اینکه چند وقت یکبار باتری ها باید تعویض شوند و تشخیص علائم و زمان مناسب برای تعویض باتری UPS فرا رسیده است به شما کمک می کند تا از خرابی غیرمنتظره جلوگیری کنید.

زمان مناسب برای تعویض باتری UPS

زمان مناسب برای تعویض باتری UPS و انواع باتری

برای زمان مناسب برای تعویض باتری UPS از لحاظ تاریخی، دو نوع باتری UPS وجود داشت: اسید سرب تنظیم‌شده با شیر (VRLA) و اسید سرب دارای هواکش (VLA)، که معمولاً به عنوان سلول غرقابی یا سلول مرطوب نیز شناخته می‌شود. اما در سال 2016، جایگزین سوم به بازار یو پی اس، لیتیوم یون، معرفی شد. اگرچه در ابتدا بسیار گران بود و فقط در مدل‌های UPS محدود موجود بود، لیتیوم یون اکنون به طور گسترده‌تری در اکثر تولیدکنندگان پیشرو در دسترس است.

صرف نظر از نحوه یا مکان استقرار یک یو پی اس، همه باتری ها عمر محدودی دارند. حتی باتری‌های UPS که به خوبی از آنها مراقبت می‌شود، با این وجود در برخی مواقع نیاز به تعویض دارند. این به دلیل این واقعیت است که آنها دستگاه های ذخیره انرژی الکتروشیمیایی هستند که انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی مورد استفاده یو پی اس ها برای کار تبدیل می کنند و به مرور زمان مواد شیمیایی تخلیه می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع مشکلات رایج UPS

باتری ها به طور کلی تا زمانی که به 80 درصد امتیاز اولیه خود برسند، کاهش ظرفیت آهسته ای را تجربه می کنند، در این مرحله آنها خیلی سریعتر شروع به خراب شدن می کنند. باتری‌ها همچنین زمانی که در محیط‌های کمتر ایده‌آل کار می‌کنند.

مانند محیط‌هایی که دمای محیط ۷۷ درجه فارنهایت را حفظ نمی‌کنند، یا در جایی که مشکلات مکرر برق باعث چرخش مکرر باتری‌ها می‌شود، بسیار سریع‌تر به پایان عمر می‌رسند. اگر سازمانی درگیر سرویس و نگهداری منظم نباشد، عمر باتری نیز می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد، که برای اطمینان از قابلیت اطمینان مداوم UPS ضروری است.

مدت زمان دقیق تعویض باتری

برای زمان مناسب برای تعویض باتری UPS پس چند وقت یکبار باتری های یو پی اس را تعویض می کنید؟ به عنوان یک قاعده کلی، واحدهای UPS بزرگ به مدت 15 یا 20 سال کار می کنند، در حالی که مدل های کوچکتر معمولاً 10 یا بیشتر عمر می کنند. بنابراین، اگر باتری‌ها به پایان عمر مفید خود نزدیک می‌شوند و یو پی اس هنوز سال‌ها از عمر خود باقی مانده است، تعویض باتری‌های شما از نقطه نظر بازگشت سرمایه (ROI) منطقی است و همچنین از خرابی غیرمنتظره و پرهزینه جلوگیری می‌کند.

خرابی یو پی اس

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

ثابت شده است که تعمیر و نگهداری پیشگیرانه روتین یکی از موفق ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای اطمینان از طول عمر و قابلیت اطمینان باتری های UPS شماست. این رویکرد فعالانه، سلامت مداوم باتری را از طریق بررسی‌های منظم کنترل می‌کند و به اطمینان از ادامه عملکرد باتری‌ها در اوج عملکرد کمک می‌کند. بدون تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برنامه ریزی شده، هیچ راهی برای کاهش احتمال خرابی باتری وجود ندارد و تجهیزات شما را در برابر خرابی آسیب پذیر می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت اینورتر و یو پی اس

تعویض رشته ای از باتری ها در یک یو پی اس بزرگ یا باتری داخلی در یک مدل کوچکتر هزینه بسیار کمتری نسبت به سرمایه گذاری در یک یو پی اس جدید دارد. این رویکرد پیشگیرانه نیز به میزان قابل توجهی کمتر از عواقب نامطلوب و پرهزینه زمان توقف برنامه ریزی نشده است. توجه به این نکته مهم است که قبل از تصمیم گیری برای جایگزینی باتری های یو پی اس، منتظر نشانه ای از خرابی قریب الوقوع باشید.

هنگامی که UPS هشدار باتری کم به صدا در می‌آید یا نشانه دیگری از بیماری باتری را نشان می‌دهد، ممکن است زمان کافی برای برنامه‌ریزی تماس سرویس و تهیه باتری‌های جایگزین لازم قبل از اتمام باتری نداشته باشید. حتی بدتر از آن، گاهی اوقات باتری‌ها بدون هیچ هشداری از کار می‌افتند و اگر آن لحظه با یک نوسان، قطع یا سایر مشکلات کیفیت برق مصادف شود، بار بحرانی شما محافظت نمی‌شود.

تعویض انواع باتری ها در UPS

برای زمان مناسب برای تعویض باتری UPS، بسته به UPS، تعویض باتری می تواند یک تلاش پیچیده باشد و بهتر است به تکنسین های آموزش دیده واگذار شود. اگر باتری یو پی اس شما هر یک از سیگنال های هشدار ذکر شده در بالا را نشان می دهد.

برای یک متخصص مهم است که مشکل را تأیید کند و در صورت نیاز باتری ها را تعویض کند. در برخی موارد، چشم غیرمسلح حتی می‌تواند تعیین کند که آیا باتری نیاز به تعویض دارد، زیرا تغییرات ظاهری فیزیکی می‌تواند نشانگر کوتاهی، شارژ بیش از حد یا عدم تعمیر و نگهداری مناسب باشد. ترک‌های پلاستیکی، محفظه‌های برآمده، ترمینال‌های شکسته، نشتی و تغییر رنگ همگی نشانه‌هایی هستند که باتری‌ها باید تعویض شوند.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی طول عمر یو پی اس

در یک سیستم UPS بزرگتر، یک باتری معیوب تنها نیازی به تعویض کل رشته باتری ندارد. با این حال، باتری در حال مرگ می‌تواند روی دیگران روی رشته تأثیر بگذارد و باعث از کار افتادن زودهنگام آنها شود. قبل از تعویض باتری، تکنسین های آموزش دیده می توانند واحد خراب را شناسایی کرده و سلامت کل رشته را تا سطح سلول آزمایش کنند تا تعیین کنند آیا فشار اضافی ناشی از باتری معیوب به سایرین آسیب رسانده است یا خیر.

بیشتر بدانید: آموزش تعمیر یو پی اس قدیمی

0/5 (0 نقد و بررسی)